вівторок, 17 січня 2012 10:18

Капітан "Коста Конкордія" тікав у шлюпці під ковдрою
12

Затонулий круїзний лайнер ”Коста Конкордія” лежить біля входу в гавань італійського міста Джиліо на однойменному острові. Круїзні судна традиційно проходять повз острів, вітаючи жителів гудком. Цього разу капітан підвів судно занадто близько
Фото: фото: REUTERS/Max Rossi
Рятувальники перевіряють приміщення затонулого лайнера ”Коста Конкордія” в пошуках зниклих безвісти пасажирів і членів екіпажу. В аварії загинули шестеро, останнє тіло знайшли в понеділок

У п'ятницю близько 21.30 біля італійського острова Джиліо у Середземному морі зазнав катастрофи круїзний лайнер "Коста Конкордія". На борту були 3216 пасажирів із 62 країн, близько тисячі членів екіпажу. Більшість туристів — італійці, німці та французи. Постраждали понад 70 осіб, 15 зникли безвісти, шестеро загинули. Серед пасажирів були 30 українців. 27 повернулися додому, троє залишилися відпочивати в Італії.

— Чоловік подарував мені цю поїздку, коли дізнався, що в нас буде дитина. Жартували, що з утроби тренуватимемо малюка, — розповідає "ГПУ" парижанка 26-річна Полін Малларес. — Коли лайнер наскочив на скелю, ми відчули поштовх, але в ресторані сказали, що все гаразд. Мій чоловік добре плаває. Він хотів вийти на палубу, але його попросили сісти, доки вирівняють судно. Коли повідомили про евакуацію, вода вже затопила нижню палубу, де дешеві каюти. Ми побігли до бортів, але найближчі були зайняті обслуговувальним персоналом. Жак розлютився. Я ніколи не бачила його таким. Кричав, що зараз потопить їх усіх, якщо не вилізуть. Посадив мене у човен, тоді наказав, щоб сідали жінки з дітьми. Пізніше розмірковував — може, воно й добре, що не зразу сказали про пробоїну. Бо люди тягли би валізи. На березі наші знайомі не знайшли своєї сестри. Ще хтось нічого не знав про батька. Склали список утрачених документів. Нам порадили подавати колективний позов проти власників "Конкордії".

На морі було спокійно. Лайнер напоровся на скелю. Від удару в машинному відділенні утворилася пробоїна. На корабель почала просочуватися вода. Миттю поширилася чутка, що судно йде на дно. Більшість пасажирів тоді вечеряли. Вони намагалися вибити масивні вікна ресторану.

— Ми були як герої фільму "Титанік". Події відбувалися вночі. Екіпаж ніби хотів убити нас. Не могли нормально висадити у рятувальні шлюпки. Один човен завис над водою. Діти лементували, жінки плакали. Температура була нижча нуля, — говорить Бенджі Сміт, що подорожував із дружиною.

Евакуація відбувалася неорганізовано, кажуть пасажири. Людям тицяли рятувальні жилети, нічого не пояснювали.

Лайнер нахилився, більша його частина опинилася під водою. У понеділок уранці біля нього працювали шестеро водолазів. Оглядали, шукали зниклих.

— У воді повно сміття й уламків. Важко обстежити весь простір. На лайнері 1500 кают, вісім барів, п'ять ресторанів, чотири басейни, казино та інші приміщення, — пояснює рятувальник Роберт Лейрд.

Офіційної версії трагедії досі немає. У тому, що судно напоролося на скелю, звинувачують капітана. Кажуть, лайнер ішов надто близько до берега.

Італійська поліція проводить два розслідування: чому корабель прямував саме таким маршрутом та щодо евакуації пасажирів.

Майже 100 років тому, у квітні 1912-го, від зіткнення з айсбергом затонув британський лайнер "Титанік". На борту були 2224 людини. 1513 загинули.

 

Капітан тікав у шлюпці під ковдрою

— Не міг повірити власним очам. Коли підійшов до борту, щоб посадити в човен дружину, побачив там капітана. Він тікав одним із перших. Сидів у шлюпці посеред моря і трясся від холоду. Прикривався шерстяною ковдрою, — каже французький офіцер поліції Девід Дюпе.

Капітана лайнера 52-річного Франческо Скеттіно звинувачують у професійній халатності й ненавмисному вбивстві.

Кажуть, на час катастрофи він був у ресторані. Пив вино з молодою жінкою. Коли почув про аварію, стрімголов кинувся до шлюпок. Капітан це заперечує.

О 5.00 у суботу він зателефонував матері в Неаполь:

— Сталася трагедія, але ти не хвилюйся. Я намагався врятувати всіх пасажирів. Кілька днів ми не зможемо з тобою поговорити.

Франческо Скеттіно працює на "Коста Конкордія" понад 10 років. 2006-го став капітаном.

У 7-денний середземноморський круїз лайнер вийшов із порту Чівітавеккія, що біля столиці Рима. Мав зайти в гавані Савони, Марселя, Барселони, Пальми-де-Майорки, Кальярі та Палермо.

За однією з версій, капітан підійшов близько до берега, щоб привітати гулом сирени свого приятеля, офіцера італійського торговельного флоту, який живе на острові.

— Капітан замовив цей курс. Підійшов до острова незграбно й необережно. Корабель вдарився об риф. За 2-3 хвилини просочилося багато води, — каже італійський прокурор Франко Верусіо.

Урятованих пасажирів доставили в римський готель. У холі встановили дошку оголошення, на якій залишають відгуки роздратовані люди. Психологи пояснюють, це має терапевтичний ефект. Так люди зможуть вилити злість, чи залишити повідомлення з подякою за порятунок.

Більшість оголошень стосуються Франческо Скеттіно. "Капітан — брудний боягуз. Ти — божевільний" — пишуть. Серед повідомлень кілька нецензурних.

"Якби ми розійшлися по каютах, жертв було б сотні"

— У п'ятницю на лайнері була святкова вечеря, — розповідає столичний бізнесмен Олександр Чернишов. — Корабель хитнуло, а в залі почувся такий скрегіт, наче завив якийсь звір. Стюарди заспокоїли, що це ревуть турбіни у машинному відділенні. Хвилин за 40 на кораблі згасло світло. Капітан повідомив, що сталося замикання. Стюарди попросили всіх розходитися по каютах.

У цей час корабель почав хилитися, за хвилину майже ліг на правий бік.

— Ми були в ресторані, коли корабель нахилився, — розказує одесит В'ячеслав Котхов. Він на лайнері був із дружиною Мариною. — Весь посуд зі столів полетів на підлогу, піднявся неймовірний крик. Люди почали бігти хто куди. У коридорах тьмяно світили аварійні лампочки. На палубу почала хлюпати вода. Жінки знімали туфлі, але бігти було ще важче, бо валялися шматки битого посуду. Персонал свою рідну мову забув, не те що англійську. Вони не знали, що робити. Просили розійтися по каютах. Якби ми так зробили, жертв було б сотні. Ми побігли до шлюпок. Але спустити їх на воду було неможливо, бо корабель сильно нахилився. Люди стрибали в них з висоти, боялися лишитися.

— Більшість човнів впали у воду і перекинулися. А ті, що вціліли, першими зайняли члени екіпажу, — говорить Олександр Чернишов. — Ці покидьки відштовхували жінок і дітей. Щоб урятувати свою сім'ю, мені довелося битися з командою.

Одеситку 45-річну Тамару Денисову на плечах виніс із корабля незнайомий чоловік.

— Коли я вибігла на палубу, шлюпок не було. Присіла й почала молитися. Літній італієць схопив мене за руку. Почав показувати, що треба стрибати на одну палубу вниз. Посадив мене на плечі і поповз. Коли ми опинилися на третій палубі, змусив мене стрибнути на корабель берегової охорони. Було високо, але я побачила, як люди падали просто у воду.

Потопити круїзний лайнер майже неможливо

"Коста Конкордія" — судно для морських круїзів, перше у своєму класі. Всього планували побудувати шість таких. Разом із "Конкордією" було п'ять. Лайнер 290 м завдовжки й 35 м завширшки. Його підводна частина занурена на 8 м. Така глибина потрібна, щоб судно залишалося на плаву. Його 17 палуб вивищуються над водою на 30,5 м. Лайнер розрахований на 3700 пасажирів та 1100 членів команди. Він 26-й у світі за величиною.

— Імовірно, на "Конкордії" сталася аварія електромережі й судно стало некероване, його винесло на скелі, — пояснює Малколм Латарх, редактор міжнародного журналу про судноплавство "І-Ейч-Ес Фейрплей Солюшнс". — Навіть за значних пошкоджень, круїзний лайнер не повинен перевернутися. За його зовнішнім корпусом є внутрішній, між ними перегородки. В разі аварії, вони затримують воду й не дають їй затоплювати судно. Але навіть високотехнологічне судно перекинеться на бік, якщо потрапить на мілину. Тут усі обставини склалися несприятливо.

Величина й пасажиромісткість круїзних лайнерів в останні десятиліття зросли удвічі, за словами експерта. Їхній розмір робить практично неможливими рятувальні операції. Судна будують з розрахунку, що після пожежі чи втрати струму вони мають своїм ходом дійти в порт.

Зараз ви читаєте новину «Капітан "Коста Конкордія" тікав у шлюпці під ковдрою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

15

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути