У п"ятницю вперше на вулиці Вінниці виїдуть подовжені швейцарські трамваї "Міраж". Вони курсуватимуть від трамвайного депо на вул. Хмельницьке шосе до кінцевої "Барське шосе".
— Це своєрідна обкатка, — пояснює Володимир Бугайчук, начальник Вінницького трамвайно-тролейбусного управління. — Із наступного тижня ці трамваї будуть працювати на маршрутах.
У трамваях по два вагони. Двері на зупинках пасажири відкриватимуть самі. Для цього потрібно натиснути кнопку всередині вагона або знадвору. Обладнані кондиціонерами. Щоправда, вони не охолоджують повітря, а задувають його знадвору. Сидіння в салонах дерев"яні. На вікнах — шторки.
На мідній дошці біля кабіни водія зазначено рік випуску та профілактичного ремонту вагона. Більшість — 1970 року.
— У нас вже їздить 28 швейцарських вагонів, але вони 1960-го, — додає Бугайчук. — Ці, що з 1970 року, — довші.
Для нових трамваїв спеціально переобладнали зупинки — їх подовжили на 3 м.
Старі моделі швейцарці замінюють новими. Вагони-ветерани відправляють в Україну.
— До цих трамваїв треба привикнути, — каже вінничанин 46-річний Ігор Баланюк, він щойно проїхався у швейцарському трамваї старого зразка. — Двері самі в ньому не відчиняються, треба на кнопку тиснути. А мої батьки взагалі не сідають у ці трамваї. Вони їх бояться. Кажуть, що то металолом нам прислали. Там же їх нільзя на свалку викинути, бо треба гроші заплатити.
Водії звикли до швейцарських вагонів. Ними управляють не педалями, а кермом. Треба слідкувати за механізмом, який блокує двері, щоб пасажири не відчиняли їх на ходу.
— В Україні немає підприємства, яке б випускало вузькоколійні трамваї, — пояснює Володимир Бугайчук, — тому обновляти парк можна лише за рахунок таких подарунків.
У жовтні швейцарці мають прислати ще 15 вагонів новішого зразка.
Коментарі