12 лютого мер Вінниці 32-річний Володимир Гройсман презентував у Кабміні шість проектів розвитку обласного центру. Всі затвердили. Почнуть реалізовувати 2011 року. Загальний кошторис 1 млрд 360 млн грн.
Приходжу до приймальні за 5 хв. до початку інтерв"ю. Володимир Борисович зустрічає біля дверей кабінету. В кімнаті переважають пастельні кольори. Два столи — робочий та для засідань, шкіряні крісла. На стіні герб Вінниці.
Розкажіть, як проходила презентація проектів.
— Сиділи представники 15 міністерств, а я розказував. Як кандидатську захищав. За кожен проект вони окремо голосували. Прийняли усі шість.
Ви стільки представляли чи більше?
— Відібрали шість найнеобхідніших. Моєму захисту передувала велика робота. Було зроблено безліч розрахунків, передпроектних планувань. 2007-го затвердили генеральний план міста, який і передбачає усі ці зміни. Найперше — шляхопровід, що має пройти від вулиці Фрунзе до Ватутіна. Проблемою є те, що частину міста розділяють залізничні колії. Шляхопровід проходитиме над ними. Розвантажаться вулиці Островського, Лебединського та Немирівське шосе.
Чому профінансували шляхопровід, а не міст, який би сполучав мікрорайон П"ятничани з вулицею Київською?
— Обирали об"єкти за першочерговістю. Саме шляхопровід з"єднує дороги державного значення. А це вихід на Одесу, Київ, Хмельницький. І передпроектна документація на нього була зроблена ще 2008-го. Кошторис становить 735 мільйонів гривень, 515 із них виділить держава. Решту буде закладено в місцевий бюджет. Друга нагальна задача — сміттєпереробний завод. Вартість проекту 306 мільйонів гривень. Залучимо інвестиції під гарантії державного бюджету.
Ходили чутки, що німці пропонували безкоштовно збудувати сміттєпереробний.
— Я такого не чув. Наші партнери справді з Німеччини. Але вони тільки допомагають реалізувати проект.
Запроектована школа у мікрорайоні П"ятничани замінить стару?
— Так, бо та збудована ще наприкінці ХІХ сторіччя. Це найстаріша школа Вінниці. Там навіть туалети до 2007 року були надворі. Будівництво плануємо закінчити 2013-го. Кошторис — 36 мільйонів гривень, половину виділить держава. Ще один важливий проект — будівництво електролінії від підстанції, яка знаходиться в селі Гуменне Вінницького району, до нової підстанції, що її потрібно збудувати одночасно у східній частині Вінниці. Це дасть місту резервне джерело живлення та можливість побудувати промислову зону — Вінницький індустріальний парк.
Які виробництва вже існують на території майбутнього індустріального парку?
— Поки що тільки "Барлінек", він запрацював 2007 року. Парк може вмістити 12 великих і 30 середніх та малих підприємств. Це буде нова економічна база міста, нові робочі місця.
Сиділи представники 15 міністерств, я розказував. Як кандидатську захищав
У переліку проектів ідеться про нове медичне обладнання.
— Для лікарні швидкої допомоги плануємо придбати спіральний комп"ютерний томограф за 10 мільйонів гривень. Також хочемо запровадити нову послугу — аорто-коронарне шунтування. Вартість обладнання — 5,5 мільйона гривень. Обидва проекти держава фінансує на 70 відсотків.
Скільки коштів витрачено на кільцеву трамвайну колію по вулиці Квятека?
— Порядка 5 мільйонів. Подальші роботи пригальмувала криза.
Чи висуватимете свою кандидатуру на нових виборах мера? Як оцінюєте власні шанси?
— За чотири роки певні проекти вдалося зробити для Вінниці. Тому я переконаний, що повинен іти на вибори. А мої шанси оцінять вінничани.
Чи змогли б ви в інтересах міста стати на бік якоїсь політичної партії?
— Це виключено. Не можуть міський голова, міська рада і місцеве самоврядування займатися політикою. Вони мають опікуватися питаннями життєдіяльності міста. Я не сприймаю політиканів. Якщо замість того, щоби будувати, реконструювати, організовувати якісне життя для людей хтось починає махати прапорами, його потрібно гнати із влади.
Коментарі