Минулого тижня у Вінницькій області сталося 76 автомобільних аварій. У них загинули шестеро й травмувалися 21 особа. Часто в ДТП звинувачують водіїв із малим досвідом. Директор Вінницької автошколи Товариства сприяння обороні України 69-річний Анатолій Мельник вважає таке ставлення упередженим.
— Я щомісяця вимагаю у даїшників статистику, скільки випускників автошкіл у перший рік потрапили в аварії. Таких практично немає, — каже Анатолій Мельник. — Випускники відчувають себе непевно на дорогах і тому дотримуються правил. Ми рекомендуємо їм на мінімальних швидкостях їздити 2–3 роки.
Хто найчастіше винен в аваріях?
— То все "аси". Показують свою майстерність і створюють аварійні ситуації.
Помилкою було дозволяти здавати екзамени в автошколі без підготовки. Даїшники це зрозуміли потім.
Людина, яка вже водила автомобіль батька, буде поганим учнем в автошколі. Легше вчити з нуля, ніж перевчати.
Нові стандарти навчання в автошколах покращать ситуацію на дорогах?
— Їх ще не запровадили, хоч вже давно планують. Пропонувалося зменшити теорію та на 10 годин збільшити практику. Зараз для категорії "В" (легкові машини. — "ГПУ") 50 годин їздять. За новими стандартами треба 60. Термін навчання не зміниться, як був 2,5 місяця, так і залишиться. Вартість зросте. Бо, крім плати за навчання 1100 гривень, ще треба 60 літрів бензину.
Чи змінюється кількість учнів?
— Торік випускників було 1647. Якщо совєтські часи брати, то випускників було у два рази більше (раніше автошколи ТСО готували більшу частину водіїв. Нині відкрилися інші школи. — "ГПУ").
У Вінниці щорічно по дві тисячі нових авто реєструють. Робота в нас буде. Зараз є можливість кредити брати, от машини й купують.
Ви в аварії потрапляли?
— Та ніколи! У мене 56 років водійського стажу, я на жовте світло не поїду. Хоча в аварію можна й через когось попасти. Перший автомобіль ГАЗ-51 я з Грозного пригнав, так на ньому в колгоспі і їздив. Він у мене навіть пом"ятим не бував.
Коментарі