понеділок, 03 лютого 2014 18:29
Віктор Шевчук
Віктор Шевчук
Львівський політолог, економіст. Доктор економічних наук, професор.

Бойкот товарів "регіоналів" може дати зниження цін на товари по всій Україні

Чи може бути дієвим бойкот бізнесу "регіоналів"? Усе залежить від згуртованості та наполегливості учасників бойкоту. Прикладом надзвичайно успішної акції стало бойкотування ізраїльтянами сирної продукції двох найбільших конгломератів - Tnuva і Strauss. Все почалося з того, що у червні 2011 року 25-річний Іцхак Алров на сторінці у Facebook закликав уникати купівлі одного з місцевих сирків. До бойкоту приєднались понад 100 тисяч мешканців, що відразу ж призвело до відчутного зменшення продажів на 20-25 відсотків. У підсумку компанії-монополісти були змушені знизити ціни на 15 відсотків.

Загалом, заклики до бойкоту – це популярний зарубіжний тренд. Активісти закликають до бойкоту "кривавих" діамантів фірми De Beers, футбольних м'ячів фірми Adidas зі шкіри кенгуру, туристичних поїздок на Аляску, шведської фірми H&M, що відкрила магазин на місці "зачищеного" у 1948 році палестинського села.

Бойкот англійських товарів став чи не найголовнішим аргументом, що схилив англійців до надання незалежності своїй найбільшій колонії - Індії.

Але це повинно вдарити, якщо бойкот стане щоденною і довготривалою акцією, а з часом, як то кажуть, другою звичкою патріотично налаштованих громадян.

Страждають працівники фірм за участю "регіонального" капіталу, але це "тріски", які неминуче летять під час вирубки "лісу". Зрештою, від бойкоту повинні виграти конкуренти, так що роботу можна бути знайти там. "Свій до свого по своє" - це дуже ефективно.

Одним з "побічних наслідків" може стати зниження цін – не лише на продукцію фірм з регіональним "окрасом", але й фірм-конкурентів.

Головна сила бойкоту в тому, що це цілком мирна акція, яка має "точковий" характер і б'є по гаманцю набагато сильніше, ніж податкова, пожежна чи санітарні служби. Нинішнє поширення соцмереж дозволяє організувати бойкот з мінімальними затратами коштів і часу. Окрім бойкоту великих торговельних мереж, не менш ефективними можуть стати подібні акції, скеровані проти співучо-регіональних митців, власників готелів і відпочинкових комплексів, футбольних клубів. Порожній концертний зал, порожня "Хата карася" на популярній автомобільній трасі ─ все це може стати дуже ефективною профілактикою непевного стану душі.

Зараз ви читаєте новину «Бойкот товарів "регіоналів" може дати зниження цін на товари по всій Україні». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути