"Страшно по ньому їздить. Особенно послєдні два года, — скаржиться "ГПУ" 50-річна Катерина Олексієнко. Жінка живе на станції Панське, біля в"їзду на міст через Дніпро під Черкасами. — Буває, автобусом їду через нього минут 40. То стараюся на другий берег добиратися дізєлями. То так фури-рефрижератори порозбивали. По вісім-дев"ять машин за раз їдуть".
Від 19 травня автомобільну частину споруди закривають. Роботи триватимуть три тижні. Зроблять "косметичний" ремонт — замінять деякі бетонні плити, проїжджу частину вистелять асфальтобетоном.
Конструкцію визнали аварійною вісім років тому. Місцева влада підрахувала: ремонт обійдеться десь у 100 млн грн.
— Об"їзд буде організовано через Канів, — каже "ГПУ" заступник начальника служби автомобільних доріг Черкаської області Микола Алілуйко.
Через незадовільний стан покриття перед в"їздом на міст і на ньому завжди автомобільні затори.
— У години пік пробка аж сюди, — показує 38-річний Віталій Сотуленко, працівник станції техобслуговування під Черкасами. — А від цього місця до мосту — близько 3 кілометрів.
— Цього году перед гробками очередь на в"їзд була аж від Чапаєвки. Це за 13 кілометрів звідси. Люди сиділи в машинах близько 4 часов. Казали, з 1 березня ремонтуватимуть. Були балачки, що Юлія Володіміровна Тимошенко приїде. То засипали ями щебенем, на тиждень хватило, — згадує 37-річний Володимир, чоловік Катерини Олексієнко.
Минулого тижня кореспонденти "ГПУ" під"їжджають до мосту на "ланосі". Засікаємо час секундоміром. Попереду машин нема, найближча — за 200 м. При в"їзді гальмуємо. На проїжджій частині великі глибокі ями. Їдемо на першій передачі. Фури, які рухаються назустріч, дуже розгойдуються на вибоїнах, здається, от-от перекинуться. Кілька ям сягають завглибшки до 20 см. Усередині видно арматуру бетонних плит. 50 м їдемо на другій передачі. Водій лається, переходить на першу. В такому темпі переїжджаємо міст за 6 хв. 42 с. Довжина споруди — 1,2 км. Середня швидкість машини — 11 км/год.
Подекуди покриття залатали металевими листами. Раніше у вибої потрапляли колеса автомобілів. Зі слів Володимира Олексієнка, останнім часом у ями двічі провалювалися легковики й один раз — рейсовий автобус. Часом крізь дірки видно Дніпро.
— Дорога тут така, ніби у війну розбомбили і залишили. Але їздимо, бо треба, — каже "ГПУ" харків"янин 45-річний Андрій Коваленко, водій КамАЗу.
Міст руйнується через велику кількість автівок
Черкаський міст через Дніпро побудували зо 50 років тому. Це найкоротша дорога в столичному напрямі. Він має дві автосмуги, їх ширина — майже 8 м. Збоку — залізнична колія. Головна причина руйнування конструкції — перевантаження транспортом. Коли відкривали, розраховували: мостом щодоби їздитиме 2,5 тис. автівок. Нині потік машин уп"ятеро більший. Востаннє покриття ремонтували 2000-го.
На час ремонту мають пустити додаткові залізничні дизелі для сполучення між Черкасами і Золотоношею. Автотранспорт зможе переїхати на лівий берег через Канів, що за 68 км від обласного центру, та через міст у Кременчуці (Полтавська обл.). Це за 130 км від Черкас.
Коментарі
1