19 жовтня припинив роботу контрольно-пропускний пункт в'їзду-виїзду на окупований Крим "Чаплинка". Не працював з червня, бо його реконструювали. Проїхати на півострів можна через інші два КПВВ — "Чонгар" і "Каланчак".
— Закриття "Чаплинки" не суттєво вплинуло на загальний трафік, — каже Олексій Тільненко з громадської організації "КримSОS". — І до закриття пункт за добу перетинали до 30 людей і кілька машин.
Через "Чонгар" і "Каланчак" щодня їздять по кілька тисяч осіб в обидва боки.
— В Росії замість локдауну оголосили так званий вихідний тиждень. Тому всі вирушили на материкову Україну, — говорить Тільненко. — Прибулі з Криму мають пройти на материку два тижні самоізоляції. Або мати негативний тест на коронавірус. Його можна зробити на самому КПВВ.
З початку осені кримчани масово відвідують українські центри надання адміністративних послуг. Оформляють закордонні паспорти, ID-карти, отримують послуги з земельних питань.
— Але скрізь бракує елементарних інфраструктурних об'єктів — банкоматів, пунктів обміну валют, поштових відділень, часто навіть сміттєвих баків, — додає Олексій Тільненко.
Контрольно-пропускний пункт "Чонгар" планують перетворити на "сучасний і комфортний транспортний хаб". У травні 2020 року це обіцяли чиновники Укрзалізниці й Міністерства інтеграції. Роботи з благоустрою має виконати приватна компанія "Сокар".
Від кожного з КПВВ їздять приватні перевізники. Із 21 жовтня всі охочі потрапити на материк повинні мати український сертифікат вакцинації чи довідку з негативним тестом.
Водіям і пасажирам, що їдуть з "Чонгара" потрібно врахувати додатковий час на дорогу. На трасі біля селища Чкалове Херсонської області триває ремонт, для руху відкрита одна смуга.
Коментарі