вівторок, 10 лютого 2015 05:45

За рік закрили понад 100 кафе й ресторанів

Автор: ФОТО З САЙТА www.recon.com.ua
  Ольга Насонова: ”Останнім часом українська кухня стає менш популярною. Надають перевагу європейській, італійській, американській”
Ольга Насонова: ”Останнім часом українська кухня стає менш популярною. Надають перевагу європейській, італійській, американській”

— Відвідуваність ресторанних закладів у столиці за минулий рік знизилася в середньому на третину. Власники відчули підвищення цін на продукти — відсотків на 40. Прибуток від цього впав удвічі. Частину закладів закрили під час Майдану. Деякі так і не запрацювали. Вплинули також орендні ставки. Вони досі закріплюються в доларах. Сьогодні це більш ніж удвічі дорожче, ніж раніше, — директор компанії "Ресторанний консалтинг" 41-річна Ольга Насонова пояснює, чому 2014-го закрилися понад 100 столичних ресторанів і кафе.

Які заклади постраждали найбільше?

— Криза завжди косить слабких. Це заклади не надто вдалі й успішні. Люди зараз ретельно обирають, де витрачати гроші. Закриваються кафе, кав'ярні, бари. На коні лишаються мережеві. У них успішні кафе тягнуть менш прибуткові. Це стосується як ресторанів, так і фастфудів.

До чого вдаються власники для уникнення закриття закладів?

— Вижити будь-якою ціною — девіз цього року, зокрема й для рестораторів. Ідуть на все можливе. Знижкою в п'ять-десять відсотків нікого не здивуєш. Популярні цінові акції. Наприклад, напій або страва за півціни, 50-відсоткові знижки на все. Звільняють персонал, позбавляють бонусів у зар­платні. Якщо на таких умовах люди не хочуть працювати, шукають заміну. Переглядають меню, позбуваються непопулярних страв. Акцентують на тому, що більше купують. Скорочують страви з риби й морепродуктів — це дорого. Страждають ті, хто працює із закордонною сировиною. Зменшують витрати на рекламу. Замість зовнішньої й поліграфії — більш активні в соцмережах і на ­сайтах.

Скільки закладів від­крили?

— Згорнули бізнес близько 150. Але на місцях деяких з них з'явилися нові — близько третини.

Чи впливає бойкот російських товарів на роботу російських кафе й ресторанів?

— Ні. Як правило, ті, хто бойкотують, і постійні клієнти цих закладів — різні люди. Як ходили, так і ходять. Тим паче, деякі популярні мережі, що звикли називати російськими, насправді такими не є. Працюють за франшизою — на певних умовах дозволяють користуватися брендом. І там немає грошей із РФ. Навпаки, росіяни ­люблять вкладати кошти в суто українські заклади. Але про це майже ніхто не знає.

Останнім часом українська кухня стає менш популярною. Перед чемпіонатом Євро-2012 у меню багатьох ресторанів з'явилися сторінки національних страв. А тепер усі ходять із синьо-жовтими стрічками на тлі підвищеного патріотизму. Надають перевагу європейській, італійській, американській кухням. З останньої стали популярні бургери.

Зараз ви читаєте новину «За рік закрили понад 100 кафе й ресторанів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути