середа, 17 червня 2009 07:58

За моряків з "Аріани" прислали фальшивого листа

"Весь екіпаж буде розстріляний, якщо найближчим часом вони не отримають викуп. Деякі члени екіпажу потребують медичної допомоги. На борту немає медикаментів. Ми звертаємося до українського уряду з проханням про допомогу. Ми хочемо жити. Часу в нас залишилося небагато. Врятуйте нас. З надією, екіпаж теплохода "Аріана".

Такий лист-звернення, написаний російською, опублікувала від імені 24 українців-моряків газета "Сегодня". У повідомленні написано, що редакція отримала лист телексом.

— Вони надрукували фальшивку. Телекс писали не моряки, а пірати. У них багато способів, аби натиснути на родичів й уряд. Хочуть пришвидшити виплату викупу за судно, —  розповідає "ГПУ" російською Ірина Гончар, 49 років, начальник оперативного відділу державного підприємства "УкрКрюінг". Воно влаштовує на роботу працівників річкового і морського транспорту України.

Зі слів Ірини Гончар, телекс висилали не з борту судна "Аріана":

— Звідки саме — нехай розбираються електронники та комп"ютерники. Нам відомо, що в Україну цей телекс-звернення надсилали через Європу. Два дні тому судновласник розмовляв із капітаном "Аріани" телефоном. Капітан розповів, що з екіпажем усе в порядку.

Пірати захопили балкер "Аріана" 2 травня цього року в Індійському океані поблизу Сейшельських островів. На борту судна 24 члени екіпажу, зокрема дві жінки. Усі — громадяни України. "Аріана" належить грецькій компанії Alloceans shipping Co., Ltd, ходить під прапором Мальти, приписана до порту Валетта.

Майже вичерпалися запаси води й продуктів

У листі, опублікованому від імені моряків, ішлося, що судно 1,5 місяця стоїть на якорі біля берега. В "Аріани" закінчилося пальне, майже вичерпалися запаси води й продуктів. "Екіпаж під постійним озброєним контролем. З кожним днем обстановка погіршується. Людей періодично б"ють, зв"язують і залишають на тривалий час на палубі під пекучим сонцем".

Моряки пишуть, що, за їхньої інформацією, власники судна не ведуть переговорів із морськими розбійниками. В "УкрКрюінгу" це заперечують. Зі слів Ірини Гончар, переговори судновласника із піратами тривають. Над визволенням моряків працюють також Міністерство закордонних справ, посольство Греції та українські спецслужби.

44-річний Олександр Присуха, другий помічник капітана "Фаїни", пробув у полоні сомалійських піратів 160 днів. Судно звільнили за викуп у $3,2 млн:

— Пірати нам спочатку не дозволяли нічого. Перший місяць був дуже складним. Вони нервували — хотіли швидко отримати гроші. А коли зрозуміли, що ніхто нічого не робить, сказали нам: зв"язуйтесь із журналістами і говоріть, що хочете. Вони хотіли якнайбільшого розголосу.

На думку 24-річного Івана Герелюка, моториста "Фаїни", не можна виробити універсальну тактику поведінки з піратами. Адже там діють різні угруповання:

— Пірати, які захопили нас, орудують ближче до Кенії. Це спокійніші люди. А в Аденській затоці — безбашенні хлопці. Вони можуть заподіяти шкоду здоров"ю моряків, — каже колишній заручник. — Найголовніша порада команді: не пересваритися один з одним. Треба пережити той час, доки пірати завзяті. Потім всі один до одного звикають, будуть ще сигаретами ділитися і наркотики пропонувати.

— Пірати — це теж люди, — каже Олексій Панченко, дослідник піратства з Одеси. — Вони звикають до полонених, стають наче їхніми знайомими. Треба спокійно поводитися і не реагувати на провокації.

Зараз ви читаєте новину «За моряків з "Аріани" прислали фальшивого листа». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути