вівторок, 06 серпня 2013 00:45

"По київську перепічку 30 років стоять черги без усякої реклами"

— Вулична їжа — це не тільки чебуреки, пиріжки, хот-доги і шаурма. Може бути різноманітною та смачною, — каже 29-річний Роман Тугашев, співорганізатор фестивалю вуличної їжі. Має у столиці гастробар "Томатос" і бутербродну на колесах. Бував на подібних фестивалях у Європі, Америці й Росії. — Українці стали вимогливіші до їжі. Багато людей захопилися здоровим способом життя, їздять за кордон і хочуть такої ж якості вдома.

Яка ситуація з вуличною їжею в Україні?

— Сумна. Її вважають примітивною і несмачною. Продавці, які готують з неякісних продуктів, самі собі шкодять. Смажать у дешевій пальмовій олії, використовують зіпсовані продукти. Хочуть менше вкласти і більше заробити. Лише останній рік з'являються самодостатні закусочні. Смачні хот-доги, шаурма, тайська і китайська локшина, японський удон — пшенична локшина з овочами, куркою та соєвим соусом.

Як у нас розвивалася культура вуличної їжі?

— Господині споконвіку готували млинці та пиріжки. За Союзу працювали сосисочні і бутербродні. Були популярні азійські страви — самса, біляші й чебуреки. По них приходили сім'ями, стояли черги. З часом приїлися. Біляші перестали купувати, бо їх пропонували холодними. До того ж справжній біляш — печений, а в нас смажили, через це дуже жирні. Тому в 1990-ті був вибух попиту на хот-доги. Потім ця страва потроху втратила популярність, бо продавці економили на сосисках. Останні років сім — найпопулярніша шаурма. Для вегетаріанців — фалафель. Це котлета на основі турецького гороху нут. Замінює шматок м'яса.

Якої їжі бракує на вулицях?

— Люди люблять бургери і сендвічі з начинками, але хороших практично ніде купити. Тому я зайнявся цим бізнесом. Робимо незвичні начинки — сир ґорґонзола з грушею, хамон, м'ясо із соусом майолі. Коштує 30 гривень, великий, можна наїстися. Думаю, за рік саме бургери завоюють популярність. Там є котлета, а українці люблять хороший шматок м'яса.

Що може стати брендом України у вуличній кухні?

— Можна обіграти млинці. У Таїланді їх роблять з банановою начинкою, в Кореї — із зеленою цибулею і пагонами бобів. В Україні чудові сири, м'ясо, риба, овочі, зелень. У нас дуже різноманітна кухня, в кожному регіоні може бути щось своє. Взяти київську перепічку. Це сосиска в тісті, яку смажать в олії та одразу продають на розі вулиць Богдана Хмельницького і Хрещатик. Це культове місце. Без жодної реклами 30 років стоять черги. Вона точно може бути символом Києва. В Одесі купив би смажену барабульку. На Закарпатті — банош.

Зараз ви читаєте новину «"По київську перепічку 30 років стоять черги без усякої реклами"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути