— Досить непогано тут — чисті тамбури, крісла-розкладки й офіціанти є. Такий шик в Україні бачу вперше. Маю з чим порівняти, бо часто їжджу Європою у відрядження. Там комфортно в потягах. Швидкісні поїзди реально економлять час, — розповідає 7 червня киянин Костянтин Мінаков, 28 років, перед відправленням поїзда "Український експрес" сполученням Київ — Донецьк. Новий швидкісний міжрегіональний поїзд має дев'ять вагонів на 579 місць, з яких першого класу — 168, другого — 411. У першому класі сидіння розташовані по два в ряду. У другому — з одного боку три крісла, з іншого — два.
Старший стюард поїзда Ігор Присяжнюк тримає портативний планшет.
— Це для економії часу при перевірці квитків, — каже. — Вношу дані й одразу бачу наповненість місць. На одного пасажира витрачаю не більше хвилини.
Відчиняє двері у вагон дотиком до зеленої кнопки. Автоматичні розсувні двері також розділяють тамбур і салон. Кожен вагон обладнаний двома камерами відеоспостереження. Свій багаж, не надто великий за розміром, пасажири кладуть на полицю, яка вгорі над кріслами. Сидіння регулюються — спинку можна відкинути на 40 градусів назад. На ручці крісла — вихід для навушників і кнопки регулювання гучності. На рівні колін є підставка для стаканів і розкладний стіл. На ньому вільно поміщається ноутбук. Біля кожного сидіння по дві розетки.
О 6.05 потяг плавно рушає. Через гучномовець оголошують, що до Донецька 748 км, їхати 6,4 год. Дорогою експрес робить три 2-хвилинні зупинки — у Миргороді, Полтаві та Слов'янську. Жителі міст і сіл, повз які їде новий швидкісний експрес, розглядають його з подивом.
У вагонах першого класу сніданок входить у вартість квитка, у другому — потрібно доплатити 40 грн.
— С ребенком ехать одно удовольствие. Я ей включила мультики, и она всю дорогу их смотрела. Очень нравится, что проводники приветливые — улыбаются, в красивых формах, отзывчивые — когда прошу их помочь, всегда помогают. Теперь, наверное, все время буду им ездить, — каже донеччанка Євгенія Круглова, 34 роки. На руках тримає дочку 5-річну Вікторію. Та схилила голову на груди матері та спить.
У поїзді є санітарна зона. У кожному вагоні по два туалети. Є паперові гігієнічні підкладки на сидіння унітаза. На стіні велике дзеркало, під ним — сушарка для рук, яка спрацьовує на рух. Є вмонтований смітник, а в головному вагоні розміщений туалет, який пристосований для інвалідів. Вагони електропоїзда обладнані системою вентиляції і кондиціонування повітря. Пасажири кажуть, їм комфортно, але хотіли б їздити трохи дешевше. Квиток у вагон другого класу із понеділка до середи включно коштує 388,88 грн, першого класу — 539,86 грн.
Ціни гнучкі: щочетверга та щосуботи при купівлі квитків діє знижка 10%, а вартість проїзду в п'ятницю та неділю підвищується на 10%.
При оформленні квитків на швидкісні експреси в обидва кінці напрямку — знижка 10% від вартості проїзду.
— Мы рассматриваем вопрос уменьшения цены на проезд в скоростных поездах. Цены, на наш взгляд, сопоставимы с другими видами транспорта. Но мы планируем снизить их на 16 процентов за счет НДС. В направлении на Харьков мы уже видим неплохую загруженность, очень популярный маршрут. В направлении Донецка, думаю, тоже маршрут станет популярным. Наши пассажиры постепенно оценят комфорт, — пояснює 52-річний Сергій Болоболін, перший заступник генерального директора Укрзалізниці.
Другий швидкісний міжрегіональний поїзд, що почав курсувати між Києвом і Донецьком із 9 червня, з донецького вокзалу вирушає о 6.30, прибуває до столиці о 13.10. У зворотному напрямку виїжджає о 16.30 і приїжджає до Донецька о 23.10.
Коментарі
6