Ексклюзиви
четвер, 01 жовтня 2020 07:46

У літаках застаріли системи озброєння, навігації та зв'язку

Українська військова авіація використовує два типи транспортних літаків — Ан-26 та Іл-76. Курсантів учать пілотувати на тренувальних суднах Л-39 "Альбатрос". Штурманів готують на модифікації Ан-26Ш.

— Думка про застарі літаки в нашій авіації — хибна. Два роки тому на міжнародних навчаннях "Чисте небо" американці літали на Ф-15. Це судно 1962 року випуску. А серійне виробництво їхнього основного бомбардувальника В-52 завершилося 1960 року, — говорить експерт з авіації Валерій Романенко, 67 років. — У наших літаках застарілі системи озброєння, навігації, зв'язку. Не мають обладнання, що може придушувати ворожі радари. Але як бойові платформи можуть служити ще років 10.

Техніку варто перевіряти частіше?

— Треба регулярно проводити капітальні ремонти й максимально зменшити терміни експлуатації літаків, якщо їх стан погіршується. Ан-26Ш, який розбився — капітально оновлювався 24 роки тому. Однак мав 70 відсотків невикористаного ресурсу. Двигуни ж перепрацювали.

У нас їх ремонтують?

— Літаки складаються із планера та силової установки. Планери в більшості суден у нормальному стані. Для ремонту двигунів є підприємство в Луцьку. Луганське втратили.

На кожен тип лайнерів маємо авіаремонтні заводи. Зараз триває модернізація практично всього бойового парку. Крім транспортника Іл-76. Були проблеми із запчастинами, які переважно вироблялися в Росії. Їх вирішують.

В авіакатастрофі не проглядається халатного ставлення до технічного стану Ан-26Ш?

— Ні. Адже бортовий технік загинув. На українському авіаційному форумі повідомляють, що літак пішов на злет несправним — були відмови по лівому гвинту. Якщо це так, то з такою кількістю людей не варто було підніматися у небо. Треба розбиратися — чому вирішили ризикнути.

Чи маємо достатньо льотних тренажерів для підготовки пілотів?

— Немає на основні бойові судна — Су-27, бомбардувальники та штурмовики. Є на винищувачі Су-29 і навчальні Л-39.

Кожен пілот найперше літає десятки годин на тренажері, здає заліки з опанування навчального лайнера. І лише потім сідає за штурвал реального літака. Польоти здійснюють з інструктором за спиною. Він має спеціальний пульт, яким може зімітувати зупинку двигуна чи будь-якої системи. Також льотчик проходить первинну підготовку на легкомоторних машинах.

Як максимально убезпечитися від катастроф?

— Маємо закупити чи створити спеціальні судна для створення радіоперешкод ворожим лайнерам. Інша проблема — інформаційне забезпечення. У наших літаках ця система така ж, як була у машинах за часів Другої світової війни.

Зараз ви читаєте новину «У літаках застаріли системи озброєння, навігації та зв'язку». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути