пʼятниця, 07 червня 2019 00:30

"У школах треба грати в петанк, фризбі й хортинг"

Автор: WWW.FACEBOOK.COM
  Андрій Боляк: ”Зараз на фізкультурі викладають школярам дисципліни, які не змінювали близько 40 років”
Андрій Боляк: ”Зараз на фізкультурі викладають школярам дисципліни, які не змінювали близько 40 років”

Більшість українських шкіл проводять уроки фізкультури за програмою радянських часів — заняття починається із шикування, потім діти роблять розминку, грають у футбол чи баскетбол і готуються до нормативів.

— Навчальні заклади інших країн відійшли від звичних нам видів спорту та ефективніше зацікавлюють дітей до фізичних занять, — говорить 48-річний Андрій Боляк, директор із освітніх програм Спортивного руху Олександра Педана "ДжуніорZ".

Хто блокує впровадження нововведень на заняттях фізкультури?

— Програма ще не отримала нових впроваджень. Зараз практично всі факультети й інститути фізичної культури навчають студентів старим програмам. Викладають школярам дисцип­ліни, які не змінювали 40 років. Такий обмежений перелік видів спорту призводить до того, що дитині набридає щороку робити одне і те ж.

Недосконалою є і система підведення підсумків з роботи шкіл фізичного виховання. Їх найчастіше підбивають за рахунок того, як школа себе проявила у різних змаганнях. У таких випадках виграє найсильніша команда і їй дістається все. Аби перемогти, вчителі обирають найбільш фізично розвинених школярів. Зазвичай, це групи хлопців, які ходять на всі змагання, від футболу до легкої атлетики. Усі інші діти залишаються осторонь і змагання проходять повз них.

Як це змінити?

— Треба впроваджувати заняття, на які витрачатиметься якнайменше коштів. Наприклад, чирлідинг можна проводити безкоштовно і на невеликій території. Це вид спорту з елементами гімнастики й акробатики, популярний у США — коли дівчата із бомбонами підтримують спортивні команди.

Які нові види спорту можна запроваджувати в українських школах?

— Пропагуємо чирлідинг, петанк, флорбол, бадмінтон, фризбі, корфбол, реґбі, хортинг, сумо, самбо та американський футбол. Багато органів влади не хочуть нових видів спорту, адже не можуть дати раду з традиційними. Якщо порівнювати баскетбол чи футбол із корфболом, то у перших випадках дів­чата рідко коли грають із хлопцями. Також чимало учнів ходять у секції з цих видів і можуть запросто обігрувати своїх суперників. Як результат, усім іншим школярам буде нецікаво. Корф­бол — це ті ж кидки у кошик. Однак його придумали, щоб і хлопці, і дівчата змогли грати разом.

Що об'єднує всі ці види ­спорту?

— Усі ігри спрямовані на гендерну рівність. Діти будь-якої статі можуть займатися як черлідерством, так і грати у фризбі. По-друге, усі види спорту є безконтактними, чим знижують ризик травмуватися. До гравця, який володіє м'ячем або іншим знаряддям, торкатися не можна. Його можна перехопити лише під час передачі. По-третє, вони є доступними. На противагу волейболу, для якого потрібні спеціальні технічні навички, у ці ігри школяр може вдало грати першого разу.

Чи мають нові ігри ще якісь переваги?

— Вони протидіють булінгу. Коли дитині на уроці фізичної культури не вдається скласти певні нормативи чи не вистачає вміння грати в гру на рівні з усіма, то такий школяр стає об'єктом насмішок. Нові види спорту протистоять булінгу, адже всі діти перебувають у рівних умовах. Якщо учень має зайву вагу і не може себе проявити у гімнастиці чи бігу, то запросто може стати чемпіоном у петанку.

Чи потрібен спеціальний інвентар для цих видів спорту?

— Так. Однак усі знаряддя не є дорогими. Наприклад, диск для гри у фрізбі дешевший за м'яч для гри у баскетбол чи футбол. Крім цього, будь-які додаткові засоби для ігор доступні, їх просто купити в Україні. Деякий інвентар можна виготовити власноруч. Так, на уроках трудового мистецтва легко створити помпони для чирлідингу із поліетиленових пакетів. Самотужки можна зробити і кулі для петанку.

Чи варто зберігати дух змагання?

— Так, але він повинен бути доки діти перебувають на майданчику. Не варто створювати турнірні таблиці, де показуватимуть найгірших учнів. Якщо дитина зіграла у певному виді спорту, але програла, не потрібно оголошувати це на всезагал. Такий учень більше ніколи не захоче цим займатися. Варто відзначати старання кожного школяра, ще краще, щоб усі здобули нагороду і певним чином перемагали.

Як ще можна заохочувати дітей до занять фізкультурою?

— Варто змінити класичні змагання на спортивно-масові заходи. Вони мають бути видовищними. Діти звикли, що змагання проводять у звичайних спортзалах, а нагороджують у кращому випадку грамотою, яку дають на всю команду. Треба залучати спонсорів. Щоб зацікавити дітей, спортивні події повинні відбуватися у спеціально облаштованих залах із музичним супроводом. У школяра має виникати бажання брати участь у таких змаганнях.

Чи всі зміни залежать безпосередньо від учителів?

— Ні, важливо, щоб місцева влада почала звертати більше увагу на фізкультурників. Їх варто відзначати за нові форми роботи на уроках. Треба допомагати й створювати всі умови вчителям, щоб вони впроваджували нові види спорту у своїй школі. Слід проводити поглиблені семінари для таких педагогів, а також масові заходи.

48 українців виграли гранти на безкоштовне навчання в магістратурі європейських університетів у межах програми "Еразмус Мундус". Україна увійшла до ТОП-15 держав, що показують найкращі результати в рамках цього конкурсу. Всього від України подали 417 заявок.

Зараз ви читаєте новину «"У школах треба грати в петанк, фризбі й хортинг"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути