"Бачите, вже поставили нову клумбу замість розбитої. Розповісти, як усе було? На розі є відеокамера, ми запис бачили. Там усе добре видно", — каже "ГПУ" 50-річний Олександр.
Минулого четверга по обіді він фарбує нову бетонну клумбу на тротуарі по вул. Артема в центрі Києва. Зранку 16 квітня в цьому місці 18-й тролейбус збив на смерть 24-річного Георгія Пашинова. Машина тягла чоловіка з десяток метрів. Гальмуючи, збила дерево, розтрощила кілька клумб. Зупинилася, врізавшись у металевий стовп рекламного щита.
Олександр відкладає пензля і веде до рогу будинку N26 на вул. Артема. Показує відеокамеру, яка належить фірмі "ДжіЕс1 Україна". Її працівники прийшли того дня на роботу о дев"ятій ранку. Поблизу стояло кілька машин міліції, вулицею ходили експерти й даїшники. Співробітники фірми з цікавості переглянули запис.
— По камері виходить, що аварія сталася о 7.47. Добре видно, як цей чоловік підходить до бордюру, виставляє руку, щоб спіймати попутку. Вздовж тротуару вулицею їде тролейбус. По сусідній смузі його випереджає срібляста легковушка, — продовжує Олександр. — Легковик різко звертає праворуч, до тротуару. Водій, напевно, хотів копійку заробити, чоловіка підібрати. Машина "підрізала" тролейбус. Той бере праворуч, щоб уникнути удару. Пішохід, як я розумію тепер, не помітив тролейбус із-за дерева. Він бачить, що легковушка їде до нього, підходить ближче до дороги, але на асфальт не виходить. У цей момент його на тротуарі збиває тролейбус, — Олександр поправляє окуляри з масивною оправою.
О 16.10 у четвер до місця, де загинув Георгій Пашинов, підходять двоє чоловіків — Ігор Ракоц та Ярослав. Зупиняються біля місця аварії, хвилину мовчать. Прямують до скривленого від удару стовпа. Ігор кладе кілька червоних гвоздик. Обидва втирають сльози.
Машина "підрізала" тролейбус. Той бере праворуч, щоб уникнути удару
— Мені Георгій був хорошим товаришем. А Ярослав — його двоюрідний брат, — розповідає Ракоц, адвокат. Додає, що родичі звали покійного не Георгієм, а Єгором. Ярослав каже, того ранку брат поспішав на роботу.
У Київпастрансі повідомили: тролейбусом керував 30-річний Дмитро Павленко. Він — киянин, неодружений, живе з батьками, дітей не має. Версію, що причиною аварії став легковик, у Київпастрансі вважають правдивою. Один із працівників підприємства розповів "ГПУ" на умовах анонімності, що його колега не міг перевищувати швидкість. На тролейбусах ЛАЗ стоять пристрої, які не дозволяють розганяти машину більш як до 50 км/год.
Водій тролейбуса під слідством, його тимчасово усунули від керування громадським транспортом. Як правило, на час слідства людина виконує іншу роботу — слюсаря або прибиральника.
— Тролейбус ЛАЗ із гармошкою важить майже 18 тонн. У салон вміщається 180 пасажирів, а це ще майже 12 тонн. Вважайте, на момент аварії він важив 25 тонн. Така машина не може зупинитися, як вкопана, тільки тому, що хтось тупо зупиняється перед нею, аби підібрати пасажира! — каже співрозмовник із Київпастрансу. — Чи були дії водія адекватними всім дорожнім обставинам, вирішить слідство. Напевне, робитимуть слідчий експеримент. Його, згідно з нормами, мають провести у той самий час, за такого самого освітлення та швидкості, при яких сталася аварія.
У фірмі "ДжіЕс1 Україна" кажуть, що відеозапис як доказ того ж дня, у четвер, вилучили працівники міліції.
Георгія Пашинова поховали в суботу на Лісовому кладовищі в Києві. Він мав фах юриста. На похорон прийшло багато однокласників та однокурсників. Колеги Георгія по Академії Міністерства внутрішніх справ улаштували траурний салют — тричі вистрелили у повітря.
У сім"ї Пашинових ще є 33-річна сестра. Брат загиблого Ярослав розповів, що мати Георгія вбита горем. Вона не збирається судитися. Каже, ніщо не поверне їй сина.
Коментарі
3