"Я п"ять днів тому помітив. Сначала вилупив глаза. Думаю: усі лампочки перегоріли? Потом докумекав, що то так задумали", — водій маршрутки N21 миколаївець Валерій Новицький, 51 рік, показує на світлофор, в якому не вмикається жовте світло.
Миколаївське обласне управління Державної автомобільної інспекції з 1 березня проводить експеримент. Налаштували міські світлофори так, щоб у них після червоного кольору загорявся одразу зелений. Однак перед червоним, жовтий вмикається. Кажуть, так борються з аварійністю на перехрестях.
— Приміром, одна машина починає рух на жовтий колір, інша їде їй напереріз на зелений, — каже Валерія Власова з обласного ДАІ. — Ударяються і кожен доводить, що їхав на дозволений сигнал.
Даїшники перелаштували роботу світлофорів на 10 перехрестях: чотири розміщені на просп. Леніна, три — на просп. Жовтневому, два — на просп. Миру та один між вул. Космонавтів і Херсонським шосе.
— Я думаю, желтый надо в любом случае, — каже 40-річний Норі, водій маршрутки N21. — Потому что он дает предупреждение. С одной стороны знают: "Внимание! Стой", а с другой стороны знают: "Внимание! Едь".
— Просто деякі водії їдуть на жовтий колір, — перебиває Валерій Новицький. — От я, допустім, їду на скорості. У мене включився жовтий. Я як їхав, так і їду, бо бачу, що проскочу. А з іншої сторони їде такий самий ідіот, як я. У нього ж тоже жовтий. Виходить столкновєніє.
Новицький запрошує до салону своєї "ГАЗелі". Виїжджаємо на маршрут. На першому перехресті проскакуємо на зелене світло. За 600 м друге. Тут горить червоне світло. Умить змінюється зеленим.
Я як їхав, так і їду, бо бачу, що проскочу. А з іншої сторони їде такий самий ідіот, як я
— Треба було якось оповістити водіїв, — каже Новицький. — Нам ніхто не казав.
— Це погано, — каже водій із 21-го маршруту. — Стоїш тупо, а тут зелений різко включається. Має бути попереджувальний сигнал, бо люди привикли до жовтого.
— А мені нормально, — перебиває його 34-річний Денис Качалов, водій маршрутки N8. — Я в Одесі часто буваю, там давно жовтого немає. Але краще було б, якби поставили таймер, щоб було чітко видно, скільки ще секунд бути зеленому.
Жоден з опитаних пішоходів не знає про експеримент.
— На нас воно не відіб"ється, — махає рукою 56-річний Сергій Олександрович. — Але це дебілізм, коли немає жовтого. Жовтий — це підготовка для водіїв.
Даїшники кажуть, що на експериментальних перехрестях за дев"ять днів не зафіксували жодної аварії.
— Такі експерименти є в Одесі, Херсоні, Києві та в нас. Ми забрали жовтий не повністю, — уточнює Валерія Власова. — Він горить, коли з зеленого перемикається на червоний. За три місяці опитаємо водіїв і зробимо висновки.
Департамент ДАІ з"ясовує, чи відповідає нововведення чинним стандартам.
Коментарі