пʼятниця, 13 січня 2017 06:00

Сніг скидатимуть у каналізацію

Автор: ФОТО З САЙТА www.ubr.ua
  10 січня комунальники засипали снігом легковик ”Порше” вартістю 2,5 мільйона гривень. Авто стояло на узбіччі столичного бульвару Лесі Українки, куди снігоприбиральна техніка зсувала сніг із дороги
10 січня комунальники засипали снігом легковик ”Порше” вартістю 2,5 мільйона гривень. Авто стояло на узбіччі столичного бульвару Лесі Українки, куди снігоприбиральна техніка зсувала сніг із дороги

У центрі Києва планують побудувати снігоплавильні пункти. Вони розтоплюватимуть прибраний із доріг сніг і кригу. Талу воду очищуватимуть від сміття і спускатимуть у каналізаційний колектор. Чиновники радяться з білоруськими спеціалістами, які використовують подібні пункти.

— Зараз ми прибираємо в Києві 1667 кілометрів доріг. Працює 251 одиниця техніки. Сніг вивозимо на визначені пустирі. Маємо їх 32, усі переважно за містом. За рік відвантажили 18,5 тисячі тонн, — розповідає Олександр Павловський із Київавтодору. — Це довгий і дорогий метод. Лише один маршрут — від центру до Видубичів — 30 кілометрів, по 15 в один бік. Машини стоять у заторах, витрачають пальне. Дешевше облаштувати снігоплавильний пункт просто на колекторі.

Снігоплавильний пункт — спеціальна камера, де крига тане за рахунок температури стічних вод каналізаційного колектора. Має кілька фільтрів. Перший затримує цеглу, каміння та велике сміття. Дрібне сито ловить пісок і крупинки солі. 20 т снігу сплавлятимуть у каналізацію за хвилину-півтори.

— Площа Києва — 860 квадратних кілометрів. Якщо випаде багато снігу — комунальники не справляться, хоч би як киянам того хотілось, — розповідає 67-річний Олександр Сергієнко, директор громадської організації "Інститут міста". — Машини, що вивозять сніг, використовують близько 30 літрів солярки на 100 кілометрів. Залишати кучугури на узбіччях можна лише на бульварах. Єдине можливе рішення проблеми — снігоплавильні пункти. Якщо використовувати вітчизняне обладнання, їх можна зробити недорогими.

Снігоплавильні пункти використовують у канадському місті Торонто. У Москві є 156 пересувних снігоплавильних машин.

— Сумніваюсь, що практику можна застосувати у нас, — каже один з колишніх керівників Київавтодору. — Бо сніг тане при плюс 16, а температура стоків у наших каналізаційних колекторах за сильних морозів плюс 10. До того ж Бортницькій станції аерації не вистачить потужності переробити додатковий об'єм води. ­2012-го міська влада хотіла купити снігоплавильні машини по 200 тисяч доларів за одну. Порахували й відмовилися. Дешевше возити сніг на пустирі.

Єдина снігоплавильна машина в Україні розчищає дороги в Харкові. Працює на дизпаливі.

Зараз ви читаєте новину «Сніг скидатимуть у каналізацію». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути