У вівторок уранці працівник Управління держохорони з пластиковою палицею, до якої прикріплене кругле дзеркало, стоїть перед турнікетом на залізничній станції Лівий берег. Обстежує дашок. Тут за годину має запустити міську електричку до станції Дарниця прем'єр-міністр 63-річний Микола Азаров.
Станцією ходить кінолог із собакою. По периметру вздовж дороги стоять шестеро міліціонерів та двоє даїшників. Біля турнікета скупчуються близько сотні людей: журналісти, працівники залізниці та охоронці.
Прем'єр приїжджає о 9.10 чорним "мерседесом". Його супроводжують дві "тойоти" з мигалками та чорний мікроавтобус. Виходять п'ятеро охоронців. На Азарова чекають віце-прем'єр Борис Колесніков, голова столичної міськдержадміністрації Олександр Попов. Журналістів охорона відтісняє на кілька метрів від глави уряду.
— Дайте сфотографувати! — кричать репортери.
— Потім сфотографуєте, — відповідає охоронець.
Азаров заходить до першого вагона електрички. Вона біла, розмальована символікою Євро-2012. Прем'єр іде в кабіну до водія. Охоронці сідають під її дверима. Журналістів розсаджують в інші вагони.
За 48 хв. без зупинок електричка долає 50 км і прибуває на станцію Дарниця. Кажуть, у звичайному режимі дорога забере на 20 хв. більше. На платформі ставлять стіл, накривають бордовою скатертю. Азаров каже:
— Удобство кольцевой дороги в том, что она связывает шесть станций метро — платформы совмещаются со станциями. Я вас всех поздравляю. Это очередная наша победа. Победа над собственным неверием, что мы можем такие вещи быстро делать. Победа над кризисом, о котором все говорят. Кризис витает в воздухе, но мы все равно работаем. Кто-нибудь будет ездить кольцевой электричкой, или все живут в других районах? — звертається до журналістів.
Замість відповіді ті починають ставити запитання.
— Николай Янович, там производители сельхозпродукции протестуют против ввода пошлин на экспорт. Будут они отменены?
— Разберемся с пошлинами, как и с любыми другими вопросами, — відповідає Азаров. — Кто-то из бюджета получает помощь, а кто-то в бюджет платит. Кто-то хочет платить меньше, а учителя потом говорят: "А чего у нас такая маленькая зарплата, давайте повышайте". А вот пусть учителя спросят у тех, кто платит в бюджет: "Чего вы так мало платите?". У каждой группы общества свои интересы. Задача правительства — увязать эти интересы гармонично. Чтобы одним было хорошо и другие не очень страдали. Разберемся мы со всем. Всего доброго, — прощається.
Обходить вокзал, спускається сходами. Махає рукою людям, які зібралися вздовж дороги. Сідає у "мерседес", їде. Говорити з журналістами залишається голова КМДА Олександр Попов, 50 років:
— До 1 січня ціна на проїзд не змінюватиметься. Ведемо роботу, щоби повідомити людей — оголошення у громадському транспорті, по телебаченню. Роздаємо інформацію жителям будинків, що біля станції.
До Попова підходять шестеро жінок.
— А можно здесь дорогу нормальную сделать? — питає 58-річна Надія Москаленко. Показує на тротуар уздовж проїжджої частини. Він у вибоїнах. — Мы тут каждый день ноги ломаем.
— Запишите номер, — відказує Попов 56-річному Василеві Пінчуку, заступнику голови Дарницької районної держадміністрації. Той киває, записує ім'я та контактний телефон.
— Так можно надеяться? — наполягає Надія Москаленко.
— Попов же сказал — все организуем! — обіцяє Пінчук.
Біля дороги 73-річна Людмила розмовляє з літньою жінкою у сірій хустці та бежевому плащі.
— Ви не знаєте, коли це все кінчиться? — питає Людмила. — Я тут через дорогу квіти продаю. Сьогодні в шість утра до нас міліціонери підійшли, сказали, щоб ми йшли. Потім уже по слухах узнала, шо Азаров буде. А нам заробить треба. День пропав. Хай уже бистріше їдуть.
Проїзд електричкою коштуватиме 1,7 грн. Курсуватимуть 66 поїздів із 6.00 до 9.30 та з 16.30 до 20.00. Інтервал — 15–17 хв. На маршруті будуть 14 зупинок, щоб можна було пересісти на станції всіх трьох ліній метро. На підготовку інфраструктури й рухомого складу витратили 223 млн грн.
Коментарі
12