На роботу в Київ ними їздять близько 40 тисяч осіб
Зі столичної станції Святошин у селища Клавдієве-Тарасове й Немішаєве Бородянського району Київської області пустили вісім відремонтованих приміських електричок. На їхнє оновлення Укрзалізниця витратила майже 40 млн грн. Перша вийшла у рейс 12 грудня.
Потяги курсують із понеділка по п'ятницю з інтервалом 35–65 хв. у пікові години — вранці з 6:16 до 10:41, увечері з 15:06 до 19:44. Проїжджають станції Ірпінь, Бучу і Ворзель. Щодня на роботу цим маршрутом їздять близько 40 тис. осіб.
— Цей напрямок обрали через його завантаженість, — каже Євген Кравцов з Укрзалізниці. — У салоні замінили вікна, стіни та стелю, сидіння, оновили туалет. Ціни на такі електрички зростуть улітку, якщо держава не відшкодовуватиме різницю в тарифах.
13 грудня о 19:31 зі Святошина відходить електропоїзд до Бучі. Вагони чисті, не заповнені й наполовину. Всередині тепло й світло. Сидіння м'які, обтягнуті синім дерматином. Вікна зашторюються. Станції оголошують чітко і голосно.
Щойно поїзд рушає, вагоном біжать кілька чоловіків. "Контроль, контроль", — шепочуть. За ними тікає і пара 30-річних. Усі добре вдягнені. Через 2 хв. заходить жінка-контролер із двома охоронцями. З-під їхніх курток виглядають дубинки. Чоловік простягає контролеру 5 грн.
— Або платіть повну вартість квитка у 8 гривень, або виходьте, — каже вона. Той іде до виходу. Так само виганяють безбілетну компанію напідпитку.
— Укрзалізниця перетворила електрички на сучасний європейський транспорт. Якби ще європейських пасажирів десь узяти, — каже 29-річний Дмитро Дуткевич. — Я другий день виходжу з роботи так, щоб устигнути на цей рейс. Тут не смердить туалетом. У тамбурах не курять, бо чергує охорона. Але на східцях вже хтось наблював. У вагонах купа "зайців". У старих електричках пасажири давали контролерам п'ятьорку і ті мовчки брали, не пробиваючи квиток. Тепер поліцейських бояться. Якби в кожному вагоні чергували правоохоронці й штрафували порушників, був би порядок. Інакше й нові вагони швидко загидять.
Електрички конкуруватимуть із маршрутками
— Ідея пустити відремонтовані електрички — хороша. Їхній графік руху і маршрут розраховані так, щоб зручно було дістатися з передмістя до метро, — розповідає транспортний експерт Дмитро Беспалов, 32 роки. — Електрички конкуруватимуть із приміськими приватними маршрутками. Ті стали монополістами в галузі пасажирських перевезень. Обласна влада їх майже не контролює. Салон автобуса рідко опалюється. Графіка руху немає. Набивається багато людей. Немає обладнаних зупинок. Без урахування заторів їдуть майже 40 хв. Електричка — вдвічі швидше, по графіку.
13 гривень коштує проїзд у маршрутці з міста Ірпінь Київської область до столичної станції метро Академмістечко. Вартість квитка на електричку — 8 грн.
Коментарі