Кабінет міністрів дозволив використовувати приватні локомотиви на залізниці. Залучення потягів недержавних компаній дозволить частково вирішити питання дефіциту рухомого складу в Укрзалізниці, каже міністр інфраструктури Владислав Криклій, 33 роки:
— Зараз лише тестуємо проект. Хочемо відпрацювати технічні й технологічні особливості доступу до залізничної інфраструктури. Досліджуємо питання організації безпеки руху при експлуатації приватних поїздів на залізниці.
Укрзалізниця має півтори тисячі одиниць локомотивів.
— Вони зношені десь на 98 відсотків. Тому відомству треба шукати якісь варіанти, — говорить експерт транспортної галузі 34-річний Олександр Криворучко. — Маємо кілька варіантів вирішення проблеми. Найперше — це державна підтримка. Новий міністр інфраструктури робить ряд правильних дій: відміна акцизів на дизпаливо для Укрзалізниці та податку на землю під залізничними шляхами. Є шанс, що після цих реформ з'явиться більше ресурсів, які витратять на тягу. Але масштаби біди великі. Тому є і другий варіант — допустити приватні локомотиви до залізничних шляхів. Успіх проекту залежить від умов допуску. Які вони — поки що невідомо.
Укрзалізниця втратить дохід, якщо великі підприємства користуватимуться власними локомотивами, додає експерт:
— Зараз вони є монополістом у залізничних перевезеннях. Але в майбутньому частину свого ринку віддадуть у приватні руки. Робота на залізниці розділиться на три складові: вагони, тяга, інфраструктура. Остання залишиться за Укрзалізницею і приноситиме компанії певний дохід за використання шляхів. Інші складові розділяться на приватні й державні. І прибуток за перевезення йтиме ще й недержавним компаніям, що матимуть власні локомотиви.
Коментарі