За три останні місяці бензин марки А-95 подорожчав на 2 грн. Причиною експерти вважають зростання цін на світових ринках, а також збільшення акцизу на пальне.
11 березня експертно-аналітична група встановила граничну межу вартості бензину та дизпалива у роздрібному продажі. Максимальна ціна А-95 має становити 9,5 грн, дизпалива — 9.
— Такими рішеннями ціни на пальне зупинити неможливо, — розповідає 35-річний Сергій Куюн, експерт консалтингової групи "А-95". — Оператори автозаправних мереж уже вийшли в мінус із прибутковості. Їм невигідно опускати ціну. Нехай у такій ситуації й держава піде на поступки — зменшить акциз.
Сергій Куюн прогнозує, що наступного тижня бензин укотре подорожчає. А-95 коштуватиме 9,75–9,8 грн, дизпаливо — 9,3.
— АЗС намагатимуться компенсувати свої втрати, вдаватимуться до шахрайства, — вважає Геннадій Рябцев, 44 роки, заступник директора науково-технічного центру "Психея". — Можлива заміна 95-го на 92-й або часткове змішування цих марок.
На українському ринку пального 60% вітчизняної продукції, решта — імпорт із 10 держав.
— Особливою якістю відзначається прибалтійський і білоруський бензин. Він кращий від українського, — продовжує Рябцев. — 92-м білоруським можна заправляти авто, які мають працювати на 95-му. При цьому ні витрати пального не збільшуються, ні потужність не падає.
На бензоколонці на столичній вул. Глибочицькій, 12 продають бензин білоруського виробництва. На придорожній вивісці нижче цінника висить оголошення, що пальне постачають з Мозирського нафтопереробного заводу. А-95 там коштує 9,4 грн за літр. Це на 20 коп. менше, ніж у середньому по місту. Павільйон оператора схожий на торговельний кіоск, бензоколонки застарілі.
— Постійно тут заправляюсь. У Білорусі стежать за якістю. І ціна тут нижча, — говорить у середу таксист Олег, 43 роки. — Загалом через підвищення цін на пальне працювати доводиться більше, а прибутків меншає.
Коментарі