—?В Україні якщо ДТП — завжди винен водій. Хоча насправді за його вини відбувається 80 відсотків дорожньо-транспортних пригод. Решта — через виробників машин, служби обслуговування доріг, комунальні служби, — розповідає Михайло Берлін, президент Асоціації безпеки дорожнього руху.
У Європі ймовірність аварій мінімізована, наскільки це можливо. Дороги пролягають на певній відстані від населеного пункту. А в нас — через нього і без наземних пішохідних переходів та освітлення. Люди бігають одне до одного в гості й потрапляють в аварії.
Потрібно змінити ментальність водія за кермом. Контролювати перевищення швидкості та вживання алкоголю. Опитування показало також, що відволікає розмова по мобільному без спецзасобів і пасажир поруч.
Водіїв не задовольняє діяльність співробітників ДАІ та штрафи. Практика показує, що методика адміністративних покарань тут не працює. В Україні вони збільшуються з метою корупції, адже ростуть і хабарі. Ми прослідкували: коли піднімають штрафи, деякий час ситуація нібито покращується, але потім водії адаптуються до них і аварії частішають.
Фінансову відповідальність для безпосередніх винуватців ДТП потрібно значно підвищити. Такий прецедент є. Наприклад, у Донецькій області колишній ювелір подав до суду на підприємство, якому належить вантажівка, що його збила. Виграв процес. Мають виплатити 1,300 млн грн. Коли водій буде фінансово покараний, стане обережнішим.
Коментарі
1