Авіакомпанія "Аеросвіт" із 4 січня почала масово скасовувати міжнародні рейси з Варшави, Нью-Йорка, Стокгольма, Ташкента, Хошиміна. 10 січня з вини перевізника змушені чекати в аеропорті Бангкока близько 220 осіб. Серед них — нардеп-"бютівець" Андрій Шевченко, який через затримку рейсу не встиг на четвергове засідання Верховної Ради.
Прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що від "Аеросвіту" потрібно добитися компенсацій усім, хто постраждав через затримки і скасування його рейсів. Компанія запевнила, що виконуватиме всі внутрішні авіарейси або компенсує вартість квитків. Також гарантує подальше виконання всіх далеко- та середньомагістральних рейсів, окрім напрямків із Києва до Варшави, Мінська, Бухареста і Копенгагена, а також з Донецька до Тбілісі.
Роман Марченко, адвокат юридичної компанії "Ілляшев та Партнери", дав кілька порад, як діяти пасажирам, коли літак затримують на невизначений термін:
— Якщо рейс регулярний, усі претензії треба адресувати представникові авіакомпанії, який перебуває в аеропорту, або представникам компанії у центральному офісі. Якщо рейс чартерний, то претензії до турфірми. Ці особи мають забезпечити пасажира комплексним харчуванням, за тривалої затримки рейсу — ще й безкоштовним проживанням у готелі.
Чи потрібно звертатися до посольств і консульств?
— Слід розуміти, що держава, тобто посольства, не зобов'язані й не мають ресурсів для купівлі квитків, розселення по готелях своїх громадян. Інакше що ж це виходить: 150 осіб застряли у В'єтнамі, а вся Україна має скидатися, грубо кажучи, по гривні, щоб їм допомогти? Загальнолюдська порада така: відстежувати ситуацію на ринку. Проблеми з "Аеросвітом" виникли не вчора, а кілька місяців тому. Людина, яка знайома з ними, має розуміти, що ризик є, і не купувати квитки на рейси цієї компанії.
А якщо компанія-авіаперевізник не йде на контакт?
— Найкращий вихід, якщо людина має можливість купити новий квиток і відлетіти альтернативним рейсом. При поверненні в Україну слід вимагати відшкодування вартості квитка, моральну компенсацію. Якщо грошей на новий квиток немає — лише в такому випадку залишається просити посольство чи консульство, щоб відправили вас додому.
Куди потрібно скаржитися на авіакомпанію?
— Найдієвішими методами є одночасна підготовка судового позову і написання кількох скарг до організації із захисту прав споживачів, прокуратури, державіаадміністрації. Можна вимагати, окрім відшкодування вартості квитка чи відшкодування різниці в ціні квитків, харчування й проживання в готелі, ще й моральної компенсації. Але її розмір може сягати не більше вартості квитка.
Чи швидко можна отримати відшкодування з "Аеросвіту"?
— Проблема в тому, що добитися компенсації складно. Бо 29 грудня суд розпочав провадження у справі про банкрутство цієї компанії. Таким чином запровадив мораторій на задоволення вимог кредиторів. До них належать і незадоволені пасажири.
Коментарі
11