Центральний автовокзал столиці продадуть. Фонд держмайна включив його до переліку об'єктів, що підлягають приватизації 2013-го. Після продажу збільшиться плата за стоянку автобусів. Це призведе до здорожчання квитків, вважає 61-річний Олександр Сергієнко, директор "Інституту міста".
— Віддавати такий величезний об'єкт — не по-державному. Ми вже проходили таке 1990-х, коли приватизовували все і вся, звісно, за умови збереження всіх функцій. Але через деякий час виявлялося, що об'єкти поміняли своє призначення на бутіки й кафе. Краще здати в оренду чи концесію.
Чому зацікавилися автовокзалом?
— Якщо в нас розвиватиметься дорожньо-транспортна мережа, то кількість автобусних перевезень по країні зростатиме. Це прибутковий бізнес. Українці звикли, що більшість пасажирів перевозить залізниця. За кордоном навпаки — більшість становлять автобусні перевезення. Проблема в тому, що наші чиновники орієнтуються не на надання послуг, а на те, щоб отримати відкат чи хабар. От розпродали вже всі об'єкти, дійшла черга й до Центрального автовокзалу.
Чого слід чекати від продажу автовокзалу?
— Найліпше з найгірших варіантів — якщо покупець зробить ремонт будівлі, здаватиме окремі приміщення в оренду під кафе та магазини. Але ж сума вкладених коштів буде значно більшою, ніж сплата оренди. Їх треба повернути швидше. Тому він підніматиме вартість стоянки. А перевізники, щоб відбити витрати, збільшать ціни на проїзд. У результаті за все розплачуватимуться громадяни.
Торік у місті Кострома в Російській Федерації міський автовокзал продали. Покупець підняв ціни настільки, що владі терміново довелося шукати альтернативні майданчики для відправки міжміських і внутрішньообласних рейсів. Подібне може статися й у нас. Недарма Попов знову заговорив про будівництво автовокзалу на Кільцевій дорозі. Але цього не можна допускати. Бо місцезнаходження Центрального автовокзалу чудове — поряд грандіозна транспортна розв'язка, метро. Основна репліка влади: автовокзал — це велика загазованість майже в центрі міста. Але у Вашингтоні майже в центрі одного з міст знаходиться аеродром, і чудово там функціонує.
Який найгірший варіант?
— Що автовокзал перетворять на черговий торгово-розважальний центр.
Центральний автовокзал у жахливому стані.
— Абсолютно погоджуюсь. Його необхідно обладнати зручними платформами для очікування, підходами. А не дерев'яними лавками, мов у якомусь селі. Зал очікування має бути підлаштований під інтенсивний графік руху, щоб сидіти там не більш як півгодини, а не годинами, а то й добу, як зараз. Обладнати його закладами харчування, а не якимись "наливайками".
Коментарі
7