Із 1 січня в автобусах і маршрутних таксі Тернополя безкоштовно возять інвалідів, ветеранів війни та ліквідаторів аварії на ЧАЕС першої та другої категорій. Не залежно від кількості пільговиків у салоні.
Раніше за посвідченнями пускали не більш як п'ятеро людей. Решті треба було платити за проїзд або виходити. У міській раді кажуть, що з весни безплатно їздитимуть усі пенсіонери.
Міський голова 36-річний Сергій Надал перед виборами обіцяв: право на безкоштовний проїзд матимуть усі пільговики. Що він забезпечить це в перший місяць на посаді мера.
— Ми зробили перший крок — допомогли найменш соціально захищеним, — каже міський голова. — Наприкінці лютого — на початку березня проведемо конкурс на пасажирські перевезення в місті. У нових договорах із перевізниками вимагатимемо реалізації того, з чим ішли на вибори. Щоправда, перевізники вже зараз хочуть збільшити на гривню плату за проїзд. Думаю якесь підвищення необхідно. Але на скільки — побачимо.
Проїзд в автобусі та маршрутному таксі коштує 1,5 грн.
Однак пільговики й далі стоять у чергах до маршруток та автобусів. В обід 5 січня на центральній зупинці міста 62-річного Михайла Гудза водій не пускає в автобус №19.
— Ой, дайте спокій, самі бачите, як у ту маршрутку пенсіонеру попасти, — каже. — Бігаєш, просиш, як жебрак. Часом як у три підряд не пустять — то вертаюся додому, бо настрій псується.
— Що не кажіть, але за останній місяць стало легше — соціальних маршруток прибавилося, — додає 71-річна Ганна Городна. — А в звичайні автобуси я стараюся навіть не проситися. Краще почекати соціальну чи тролейбуса.
Колишній міський голова Тернополя 38-річний Роман Заставний називає обіцянки влади популістськими:
— Борються за електорат. Звичайно, можуть зробити проїзд для всіх пенсіонерів безкоштовним — бо вони частіше за молодих на виборчу дільницю ходять. Але нічого ж задурно не буває. Піднімуть вартість проїзду, і всі інші будуть за це платити. А влада хвалитиметься, яка вона добра. Сьогодні бюджет міста прийняли — жодної копійки не заклали на компенсацію перевізникам.
Власники маршруток проти необмеженої кількості пільговиків.
— Я вже проклинаю той час, коли взявся за ті перевезення, — каже 52-річний Ігор Данилець. За ним закріплений один із міських маршрутів. — Солярка росте, колесо одне влітку коштувало півтори тисячі — а зараз дві тисячі гривень. Ще й усіх пільговиків возити? То я кінців із кінцями не зведу. Не поможе навіть підняття вартості проїзду. Часом стою біля базару, то 20 пільговикам відмовляю, бо вже п'ять є в салоні. Уявіть — усі ці 20 чоловік зайдуть в автобус, то вже не буде як зайти тим, хто має платити. У нас посвідчення має кожен другий. Як не пенсіонер — то інвалід. Якось заходить чоловік по посвідченню. Я попросив показати. Дивлюся — а там написано: "Кочегар у котельні".
Право на безкоштовний проїзд у міському транспорті, за даними міської ради, мають 46 тис. тернополян — кожен четвертий городянин.
Коментарі