12 лютого ввечері оголосили переможця інтернет-аукціону, на якому продали останню "славуту", що зійшла з конвеєра. Покупцем машини стала студентка Інституту культури і мистецтв Ліліана Фурц, 19 років. Вона запропонувала 47 020 грн, це на 7 тис. більше початкової вартості.
— Рішення придбати цей автомобіль і саме зараз прийняли спонтанно, — говорить Ліліана. — За два дні до завершення торгів мені зателефонував батько. Ми зареєструвалися на сторінці аукціону. Я підвищувала ставку до останньої хвилини.
В аукціоні взяли участь понад 100 осіб. Однією з умов заходу була можливість підвищення ставки не більше ніж на 10 гривень.
— Ми знали, що це авто викличе резонанс. Думали, що максимальна ціна, яку запропонують на аукціоні, буде 44–45 тисяч гривень. Виявилося, що українці активніші, — зазначає один з організаторів 34-річний Олег Оменицький, директор компанії "Автоконсалтинг".
Усього за 11 років серійного виробництва випустили 140 614 "славут".
— Це був не просто автомобіль. ЗАЗ-1103 став єдиним 100-відсотковим українським авто. Воно було розроблене в Україні, повний цикл виробництва також відбувався тут. Також ця машина була найдоступнішою на нашому ринку, у базовій комплектації вона коштувала 38 тисяч гривень, — говорить Олег Оменицький.
Директор компанії "Автоконсалтинг" вважає, що на розробці українських машин поставили крапку. Ера виробництва таких легковиків завершена.
— Розробка нового автомобіля коштує мільярди доларів. АвтоЗАЗ уже не зможе створити із чистого аркуша нову модель, — каже він. — У майбутньому будуть спільні машини ЗАЗу й іноземних компаній. Можливо, ЗАЗ робитиме комплектуючі до якихось глобальних моделей. Але 100-відсоткового українського автомобіля, як наприклад, "славута", ми, на жаль, вже більше ніколи не побачимо.
Схожим шляхом розвитку автомобілебудування пішли Польща, Румунія, Чехія. У цих державах не залишилося машини на 100% власного виробництва та розробки.
Коментарі
1