У Харкові поставили на рельси трамвай 1928 року випуску. Його відреставрували за старими кресленнями до 100-літнього ювілею першого електричного трамвая, що вийшов на вулиці міста в липні 1906 року.
Півтора року тому залишки цього трамвая знайшли під парканом в Комінтернівському депо Харкова. Зберігся тільки корпус — без коліс, без обшивки і жодного "начиння" всередині. Працівники депо загорілися бажанням відновити його таким, яким він був на початку минулого століття. Зрештою до цієї справи долучилися понад сто людей з шести міських депо, розповів головний інженер Міськелектротрансу Василь Вітченко.
Зовні відреставрований трамвай, який вже охрестили "Раритетом", — точна копія транспортного засобу початку минулого століття. Увесь корпус, сидіння та двері в нього дерев"яні. Щоправда, інженери збільшили кількість місць для сидіння в салоні — замість колишніх 18 їх 22. Крім того, відновлений трамвай рухається в чотири рази швидше, зі швидкістю 40 кілометрів за годину, і має автоматичну систему відкривання дверей. Задля комфорту в трамваї встановили й систему опалення, якої не було в транспортному засобі 80 років тому. Тоді взимку водієві видавали валянки та відро солі, аби чистити вікна.
Реставрація коштувала Міськелектротрансу 120 тис. грн. Водієм і кондуктором першого рейсу стали ветерани харківських депо, для яких пошили форму зразка 20-х років минулого століття.
Планують, що "Раритет" возитиме туристів центром Харкова. Перед цим, щоправда, з"їздить до Одеси, де його знімуть у фільмі про Другу світову війну. У міській владі Харкова розповідають, що "Мосфільм" шукав аналогічний трамвай по всій Росії, але не знайшов. Кіношники просили продати їм трамвай, але харківські чиновники не погодилися, мовляв, він повинен бути частиною історії міста.
Коментарі