До 2030 року весь наземний громадський транспорт України має стати електричним. Передбачено створення станцій для його підзарядки, кажуть в уряді.
— Підтримуємо використання в містах екологічного транспорту, — каже міністр інфраструктури Владислав Криклій, 34 роки. — У цьому напрямі співпрацюємо з міжнародними фінансовими організаціями та готуємося до реалізації другої фази проєкту "Міський громадський транспорт України ІІ". Він передбачає оновлення парків громадського транспорту й заміну на електричний. Уже маємо близько 25 тисяч електрокарів, 25 тисяч гібридів і майже 9 тисяч пунктів електрозарядних станцій. Переважно — в містах. Працюємо над змінами щодо планування й забудови територій, що дозволили б розміщення станцій на всіх дорогах загального користування.
Проєкт влади не доцільний, говорить експерт із транспортного моделювання 34-річний Дмитро Беспалов:
— Сценарій повної заміни громадського транспорту на електричний призведе до негативних наслідків. Краще отримати вигоду від того, що Європа оновлює автопарки та перекупити їхні дизельні автобуси в гарному стані. Так, наприклад, робить Дніпро.
Треба розуміти доцільність мети переходу на електробуси. Насамперед — це користь для екології. Але вона буде тоді, коли країна користуватиметься альтернативними видами електроенергії. А ми здебільшого отримуємо її внаслідок згорання копалин. Екологічна користь нульова.
Перехід на електротранспорт дорого коштуватиме.
— Потрібну інфраструктуру треба створювати практично з нуля, — додає Беспалов. — Це величезні гроші, які треба десь узяти. Виникає запитання — чи достатньо цей проєкт аргументований, щоб у нього хотіли вкладати гроші інвестори? Держава сама не потягне. У південнокорейському місті Сеул, де розвинута транспортна галузь — відмовилися від переходу на електробуси. Користуються автобусами на газі. Це хороша практика.
Варто поцікавитися, чи містам вигідно купувати електробуси? За логікою влади, за 10 років старий рухомий склад зноситься й мери поступово мають придбати новий електричний. Але ніхто при здоровому глузді не захоче брати за мінімум 300 тисяч євро один електробус, коли за ці ж кошти можна купити 12 великих восьмирічних автобусів із Європи.
Коментарі