У середу вранці понад 300 машин таксі їздять по колу біля Кабінету Міністрів. Із вул. Грушевського повертають на Садову і через Інститутську — знову на Грушевського. На дзеркалах причеплені стрічки. На деяких — наліпки із зображенням віце-прем'єра Бориса Колеснікова та голови Київської міськдержадміністрації Олександра Попова. Знизу підпис "Два счетчика". Є аркуші "Ні монополії таксистів", "Закону — так, Попову — ні".
Водії кажуть, до Євро 2012 влада хоче монополізувати ринок таксі. Деякі служби матимуть виняткове право обслуговувати гостей чемпіонату.
Таксисти кружляють вулицями 2 год. Біля Кабміну тиснуть на клаксони, мигають фарами. На кожному перехресті стоять три-п'ять даїшників.
— Це абсолютно мирна акція, — розповідає російською Альберт Кара, голова громадської організації "Таксі столиці". Він стоїть на узбіччі дороги. — Ми хочемо, щоб робоча комісія КМДА, яка намагається за все місто вирішувати питання з таксистами, була розформована. Натомість вимагаємо створити нову робочу групу, до якої увійдуть усі учасники ринку. Вона має напрацювати закон, який би діяв по всій країні.
У Києві 50 тисяч таксистів. Вони хочуть залишити 15 тисяч, а решту — ліквідувати. Водіїв заганяють у тупик. Нові тарифи будуть настільки високі, що більшість таксистів підуть працювати в тінь. Я чув, буде 5-6 гривень за кілометр. Зараз найвищий тариф по Києву майже вдвічі менший. Споживачеві не потрібна шикарна машина. Йому треба вчасно потрапити в потрібне місце. Після зростання ціни кияни не викликатимуть таксі, а ловитимуть із бордюру, щоб було дешевше.
В Альберта Кари дзвонить мобільний.
— Затримали трьох таксистів, в одного евакуатором хочуть забрати машину, — повідомляє учасникам акції.
Усі біжать на перехрестя вул. Садової та Інститутської. Інспектор ДАІ виписує адмінпротокол Віктору Богомолову.
— Мене зупинили, бо подав звуковий сигнал — це вже взагалі, — говорить водій.
— Так а чому не розстріляти? — кажуть журналісти. — Товариш міліціонер, чому ви зупинили таксі? Чого тікаєте? — гукають до даїшника, який відходить у бік. Він викликає по рації старшого за званням.
Віктору Богомолову виносять письмове попередження.
— Затримали три авто, які підняли капоти й увімкнули сигнали аварійної зупинки, — розповідає Андрій Щуренко, 26 років, голова правління громадської організації "Київський бізнес-клуб". — Наша колона почала маршрут із проспекту Перемоги. Уже з Хрещатика нас почали обрубувати. Частину автівок не пускають на Шовковичній, частину відрізали на бульварі Шевченка, щоб акція виглядала малочисельною.
— Ми готові підняти регіони. Приміром, з усіх областей по 20-30 машин без "шашок" і символіки таксі заїдуть у Київ. І в якийсь момент зупиняться на годину. Це буде повний колапс для столиці, — додає Альберт Кара.
У цей час біля Кабміну відбувається інший мітинг.
20 людей, які співпрацювали із Державним фондом сприяння молодіжному житловому будівництву, вимагають від влади повернути гроші. Родини вклали по $25-50 тис. у будівництво квартир у Бучі й Василькові під столицею. Частину коштів за житло мала надати держава, однак не зробила цього.
Коментарі