40 тис. грн зі своєї кишені витратив на ремонт доріг депутат Черкаської міськради з промерської фракції "Вільних демократів" Андрій Більда, 37 років. Полатав найглибші ями на вул. Орджонікідзе, Волкова, Різдвяній і Горького. Це його виборчий округ.
— Для ремонту обрав чотири ділянки. Через ями там їздити на машині було майже неможливо. Люди скаржилися щодня. Та й сам часто там бував, — розказує Андрій Більда.
Спочатку депутат звернувся з проханням полагодити шляхи до міськвиконкому. Йому відповіли, що новий Податковий кодекс скасував податок із власників транспортних засобів. Із цих надходжень до міського бюджету виділяли гроші на ремонт автодоріг. Тепер шляхами опікується облавтодор, беруть державні кошти. Цього року мають відремонтувати вул. Смілянську, 30 років Перемоги, площу в аеропорту та бульв. Шевченка.
— А нюанси Податкового кодексу людину не хвилюють. Менш за все вона згадуватиме про цей документ, коли зламає ногу або пошкодить автомобіль на дорозі, — говорить Більда. — Тому я вирішив зробити ремонт за свої гроші.
Звернувся до Черкаського управління автомобільних шляхів. Із дорожнім майстром виїхав на місце. Обрахували обсяг робіт. Для ремонту чотирьох аварійних ділянок закупили 40 т асфальту, машину щебеню, 200 кг бітуму. Витратили майже 40 тис. грн.
— Кошти взяв із власних заощаджень. Я 15 років займаюся бізнесом. Це чимала сума для сімейного бюджету. Але дружина з розумінням ставиться до моїх ініціатив, — запевняє Андрій Більда. Він торгує будматеріалами, продуктами. — Працювали спеціалісти з комунального підприємства "ЧЕЛУАШ". Я наглядав за роботою постійно. Жодної тонни асфальту не пішло "наліво".
Полагодили шляхи в спальному районі неподалік заводу "Темп".
О першій годині дня у вівторок на стоянці по вул. Волкова припарковані два автомобілі. На дорозі видно свіжі латки асфальту. Ям немає.
— Бачу, оцей шматочок зробили, — показує на дорогу таксист Сергій Харін, 53 роки. — Уже нормально, можна проїхати, я то по ямах ми намучилися.
Тротуаром іде жінка з онукою. Дівчинка років 2 їде велосипедом.
— Канєшно, краще стало, — говорить Ганна Гребнева, 72 роки. — То ж вообщє не можна було пробратися. Машини, щоб обминути цю дорогу, повертали під арку і їхали двором. Ми дітей боялися випустити.
Дві жінки з дитячими візочками переходять дорогу.
— Хіба це допоможе? — всміхається одна. — Хай поменше в кармани беруть.
Про те, що дорогу поремонтував власним коштом депутат, ніхто не чув.
— А чого ж це він ремонтує за свої гроші? Шо він хоче? Щоб за нього голосували, вдруг шо? Люди зараз уже не такі, як були. Ми ж усе прекрасно понімаєм, для чого дєлається. Ну хай іще вікна поставить у школі, то ми за нього проголосуємо.
Вул. Орджонікідзе чоловік гуляє з візочком.
— За це літо дороги в Черкасах не робили, — каже 36-річний Андрій Мартиненко. — Усі гроші тратять на підготовку до Євро-2012, тому решта України залишається в ямах. Осінню ремонтував ходову в машині, а за зиму так вибив на цих ямах, що знову все застукало.
Колеги Більди ставляться до його вчинку скептично.
— Це дурний приклад. Для вирішення проблем із дорогами є держава. Та й не думаю, що він за власний кошт це робив. Більда входить у систему влади. Звідти крадуть, а тоді дороги ремонтують за свій кошт. Піаряться, — зауважує депутат міськради від партії "Батьківщина" 57-річний Микола Булатецький.
— Це меценатський крок бізнесмена. А з дорогами в Черкасах ситуація справді найгірша. Я нещодавно була в Сумах. Там цього року вже використали 7 мільйонів гривень на ремонт. У нас 600 тисяч гривень на шматок дороги до обласної лікарні, якою Янукович їхав, — говорить колишній заступник міського голови, депутат облради Любов Майборода, 52 роки.
Коментарі
9