Уряд знизив податок на пальне з 20% до 7%. Тепер вартість дизеля не перевищуватиме 40 грн, бензину — 36 грн.
— У перші дні війни ціни різко підскочили, бо Україна втратила майже весь імпорт пального. Брали його в Росії та Білорусі, — каже прем'єр-міністр Денис Шмигаль, 46 років. — Зараз завозимо з Європи. Уже приїхали перші тисячі тонн. Ми прибрали акциз, зменшили податок і запровадили нову цінову формулу. АЗС знизили ціну щонайменше на 5 гривень, у деяких мережах — на 10. Ринок пального переживає трансформацію. Об'єми збільшуватимуться, ціни щодня стабілізуватимуться разом із постачаннями.
Забезпечити Україну пальним без Росії та Білорусі — складне завдання. Ще важче буде стримувати ціни, пояснює експерт паливного ринку 45-річний Сергій Куюн:
– 2021 року 62 відсотки дизпального та 50 відсотків бензину надходило з Росії й Білорусі. Ще 10 відсотків імпортували з Литви. Війна закрила ці напрямки. Єдиним джерелом постачання лишається Європа. Це правильно. Хоч у логістичному й ціновому плані обходитиметься дорожче. Але уряду вдалося оперативно відреагувати й знизити ціни. Для ринку це непросто. Бо фактично пального без акцизу в країні ще немає, але війна всіх і надовго вивела із зони комфорту. В ідеалі варто було б взагалі відмовитися від будь-яких обмежень й держрегулювання. Це мінімізує торговельні ризики, розширить географію пошуку ресурсів і залучить до роботи більше українських трейдерів.
"Газету по-українськи" можна передплатити онлайн на сайті Укрпошти за "ковідну тисячу"
Коментарі