З Львівського автобусного заводу у четвер забрали першу партію пасажирських автобусів для міст — учасників Євро-2012 — Києва, Харкова, Донецька та Львова. Їх замовив уряд півроку тому.
Оглянути товар приїхав віце-прем'єр-міністр 48-річний Борис Колесніков. Автобуси розставили на головній площі заводу. З одного боку — 16 фіолетових для Донецька. Далі — 14 бірюзових для Львова. 16 зелених харківських і 10 білих київських — навпроти.
— Це знаменний день для Львова, — каже власник ЛАЗу російський бізнесмен 42-річний Ігор Чуркін. — Уперше держава зробила таке велике замовлення транспорту. Дякую, що підтримали нас у найважчий момент.
Цього року на заводі погасили заборгованість з зарплати для 1,5 тис. робітників, яка тривала з 2008-го. Торік через відсутність замовлень завод простоював, робітники страйкували. ЛАЗу — 65 років. Це найбільше підприємство країни, яке виробляє тролейбуси та автобуси. До чемпіонату тут виготовлять 1750 пасажирських автобусів "Сіті-ЛАЗ" на 3 млрд грн. Такий розрахований на 89–120 осіб. А з'єднана з двох автобусів 20-метрова "гармошка" — на 210. Ціна звичайного автобуса — 2 млн грн, "гармошки" — 2,2 млн.
Борис Колесніков з ключами з фіолетовою стрічкою прямує до донецького пасажирського автобуса, щоб випробувати його. За ним — дирекція заводу, кілька робітників. Віце-прем'єр-міністр сідає за кермо.
— Дотримані усі євро-стандарти — відстань між сидіннями, поручнями, низька посадка, відкідний трап для інвалідних візків, — показує гостям робітник. — Є кондиціонер, електронні маршрутовказівники. Обладнаний антивандальними сидіннями — їх неможливо порізати, на них важко щось написати. Під'їжджаючи до зупинки, водій може опустити чи підняти східці до рівня бордюру.
Автобус тихо заводиться, проїжджає 50 м. Колесніков намагається повернути праворуч і зупинитися біля ряду автомобілів. Раптом наїжджає на авто державної патрульної служби "Фольксваґен Пассат" зі свого кортежу. Просуває його на кілька метрів. Легковик упирається у стовп. У нього гнеться крило, б'ється фара та спускає колесо.
— Та хто так паркує, — кричить Колесніков. Виходить з автобуса стривожений. — Це на щастя, — жартує, коли бачить, що серйозного ушкодження нема.
— У Львові на щастя машини б'ють? — усміхається 63-річний Олександр Лук'янченко, мер Донецька.
Кажуть, машині було приблизно п'ять-шість років. Така коштує майже $16 тис. Новий "Фольксваґен Пассат" оцінюють удвічі дорожче.
Коментарі