Наступного року вартість квитків на потяги зросте на 20%. Ціну підвищуватимуть поетапно з березня по грудень включно. Щомісяця дорожчатимуть на 2%. Це допоможе зменшити збитки Укрзалізниці від пасажирських перевезень, які 2020 року можуть скласти 14,3 млрд грн, прогнозують у компанії.
Ціна не зросте тільки на проїзд у першому класі потягів Інтерсіті.
— Підвищення ціни на 2 відсотки — недостатньо. Це покриє 5–10 процентів усіх збитків і не вирішить проблеми, — каже директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього 50-річний Володимир Шульмейстер. — 2015-го був головою комісії з тарифів у Міністерстві інфраструктури. Тоді Укрзалізниця хотіла піднімати тариф тричі на 7 відсотків. Я пропонував підвищити одразу, а не частинами. Регуляторна служба зрештою не дозволила збільшити ціни, бо це — соціальна складова. Тоді збитковість Укрзалізниці від пасажирських перевезень складала 5 мільярдів. Цього року виросте вдвічі.
Вартість квитків треба збільшувати, доки є на них дефіцит. Коли закінчиться — ціну варто зафіксувати, додає Володимир Шульмейстер.
— Якщо вартість квитків зросте, а якість обслуговування — ні, то Укрзалізниця втратить клієнтів, — говорить засновник агенції "Борщ — рекрутинг майбутнього" Сергій Марченко. — В Україні розвивається автобусне та авіасполучення. Пасажир зможе вибирати найбільш вдалий для себе варіант. Уже зараз до Львова, буває, зручніше літати, ніж добиратися потягом.
Коментарі