Перший в Україні рейковий автобус почав курсувати на Харківщині. Він їздитиме від Харківського залізничного вокзалу до станції Дворічна, що знаходиться практично на кордоні з Росією.
159 км між двома кінцевими пунктами цей транспортний засіб долатиме за три години, в той час як звичайним автобусом треба було добиратися аж п"ять.
— Програму "Рейковий автобус" почав розробляти ще Георгій Кірпа, — розповів генеральний директор Укрзалізниці Василь Гладкіх, 47 років.
Такі автобуси дуже популярні в Європі. Нещодавно з"явилися і в Росії. Вони працюють на дизельному пальному, причому споживають його втричі менше за звичайні тепловози. Тому й квитки в такому транспорті коштуватимуть дешевше. Так, з кінця в кінець маршруту можна буде проїхати за 12 грн 40 коп., тоді як у звичайному автобусі треба платити 20 грн.
Один рейковий автобус коштує близько 9 мільйонів гривень
Міська влада Харкова пообіцяла, що новим рейковим автобусом безкоштовно їздитимуть студенти. Поки що курсуватиме він тричі на тиждень: по середах, п"ятницях та неділях. Якщо пасажирів побільшає, його пускатимуть частіше.
До кінця січня Укрзалізниця планує запустити ще один такий автобус у Сумській області. Зараз машини для України купують у Польщі, одна коштує близько 9 млн грн. Однак українські виробники обіцяють за півроку випустити п"ять вітчизняних рейкових автобусів і стверджують, що вони будуть дешевші. Загалом до кінця 2006 року в Україні запустять сім таких транспортних засобів.
Коментарі