вівторок, 17 жовтня 2006 18:58

Авіаквитки в Україні подешевшають майже втричі

Автор: малюнок: Володимир КАЗАНЕВСЬКИЙ
 

Із 29 жовтня до десяти найбільших міст України можна буде долетіти за 139 грн. Авіакомпанія "АероСвіт — Українські авіалінії" розпочала експеримент, який має переманити частину пасажирів в "Укрзалізниці" та автоперевізників. Зараз політ коштує принаймні у два з половиною рази більше.

— Ми хочемо, щоб більше людей користувалися літаками. Щоб не стояли в чергах по півдня, очікуючи на квиток на потяг чи автобус, — розповідає "ГПУ" Сергій Куций із прес-служби "АероСвіту".

За 139 грн можна буде долетіти до Дніпропетровська, Івано-Франківська, Луганська, Львова, Маріуполя, Одеси, Сімферополя, Ужгорода, Харкова і Чернівців. Квитки коштуватимуть однаково на всі рейси. Бронювати їх треба буде не пізніше, ніж за десять днів до відльоту. Адже під експеримент у салоні літака виділятимуть певну кількість місць, від 20% до 70% — залежно від рейсу.

Узимку квитки на літаки стануть ще дешевшими. Із січня по березень до згаданих міст можна буде долетіти всього лиш за 90 грн. Як і в 139 грн, у цю ціну також включені всі збори — на страхування, відрахування аеропорту, державні збори, паливні надбавки.

— Це реальні гроші, які пасажир заплатить в касі, і ні копійки більше, — запевнив минулого четверга Олексій Кочанов, перший заступник генерального директора "АероСвіту".

У компанії готові до того, що всі рейси спочатку будуть збитковими.

— Цей експеримент — інвестиція у розвиток авіаційної інфраструктури, — пояснює Сергій Куций. — Люди почнуть частіше літати, а відповідно доведеться відновлювати аеропорти, ремонтувати старі злітні смуги й купувати нові літаки. Потім ми зможемо відкрити нові маршрути.

За часів Радянського Союзу в Україні невеликий аеропорт був мало не в кожному райцентрі. Від містечок до обласних центрів літали 12-місні Ан-2 — так звані кукурудзники. Після розпаду СРСР авіаційна інфраструктура занепала. Наприкінці 1980-х в Україні літаки щороку перевозили близько 14 млн пасажирів, 1991-го їх було 13 млн 959 тис. Уже через рік — трохи більше 5 млн, а 1993-го — менше двох.

Інфраструктура відновлюється повільно. Зараз на авіаперевізників в Україні припадає найменше пасажирів із усіх видів транспорту. За дев"ять місяців 2006-го квитки на літаки в Україні придбали всього 3,4 млн пасажирів. Це у сто разів менше, ніж на поїзди. Аеропорти в невеликих містах рідко коли працюють.

Улітку залізничні квитки в Україні подорожчали приблизно на 43%. Купейний квиток на потяг Київ—Львів коштує 84 грн, Київ—Харків — 75, Київ—Сімферополь — 120. Автобусні квитки ще дорожчі. Від Києві до Львова можна доїхати за 83 грн, до Харкова — за 80, до Сімферополя — за 138 грн.

"Укрзалізниця" обіцяє й далі підвищувати ціни на квитки — із 1 січня, 1 квітня і 1 липня 2007 року. Щоразу на 10%.

Зараз ви читаєте новину «Авіаквитки в Україні подешевшають майже втричі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути