Прем'єр-міністр Микола Азаров закликає водіїв не платити за паркування, якщо немає паркоматів. Називає дії паркувальників незаконними, якщо вони вимагають гроші. Про це написав у своїй сторінці в соціальній мережі "Фейсбук".
Постанова уряду, що визнає незаконними парковки не обладнані паркоматами, почала діяти 1 квітня. Торік в Україні з 3080 майданчиків для платного паркування 116 мали паркомати, а ще 32 — термінали. Нині місцева влада не поспішає облаштовувати ними інші парковки.
— Закон вимагає, щоб парковка була правильно оформлена, мала на вісім автівок паркомат, були наявні всі документи. Якщо цього немає, то будь-який автомобіліст може спокійно паркуватися. Ніякий парковщик не в праві приходити і щось вимагати, — коментує Вадим Карнаухов, 49 років, віце-президент Міжнародної федерації із захисту прав водіїв. — Інше питання, що фінансову сторону не продумали. У місцевих бюджетах не закладені кошти на купівлю паркоматів. І коли настало 1 квітня то виявилося, що нічого не готово. Наскільки мені відомо, паркомати мали випускати в Україні, але поки процес не створений. А купляти їх за валюту — дороге задоволення.
Часто паркувальники залякують, якщо водії відмовляються платити. Що робити в таких випадках?
— Визивайте міліцію. Якщо до вас підійшли якісь люди і починають вимагати гроші за парковку, а вона не відповідає закону, то сміливо дзвоніть. Буває таке, що паркувальники самі пошкоджували автомобілі неплатникам. Тоді через це, а також погрози можна писати заяву міліціонерам.
Деякі паркосервіси проводять послуги через касовий апарат. Це законно чи таки обов'язкове встановлення паркомату?
— У законі чітко написано, як має виглядати стоянка. Має бути шлагбаум, яскрава розмітка, відповідні документи. Якщо береться плата, то використання касового апарата зрозуміле. Але якщо з вас вимагають гроші за паркомісце, де в кращому випадку є якась розмітка і більше нічого, то це незаконно. Можна сміливо не платити.
Хто і як розпоряджається прибутками з парковок?
— За законом, гроші мають іти в місцевий бюджет. Але в нас чомусь організацією парковок займаються не комунальники, а комерційні структури. І тарифи встановлюють вони. Місцева влада має регулювати їх, але їм це не вигідно. До чиновників іде частина грошей у вигляді відкатів і потім уже якась частина у бюджет. А точно куди і скільки — ніхто не знає. Це корупційна схема, що вигідна певним людям і допомагає їм заробляти. Суми різні звучать. Наприклад, у Києві, за моєю інформацією, на паркуванні заробляють до 1,5 мільярда гривень за рік.
Коментарі