Три дні в Харкові не їздять трамваї та тролейбуси. Водії й кондуктори електротранспорту в понеділок оголосили страйк і не вийшли на маршрути. Вимагають виплатити зарплату. Грошей, кажуть, не бачили понад чотири місяці.
— Чому нема тролейбусів? — питають одне в одного люди на зупинках.
На Олексіївському житловому масиві о пів на дев'яту ранку в понеділок вишикувалися довгі черги. Маршрутки на зупинках навіть не пригальмовують — переповнені вже з кінцевих.
— Передай, що я запізнюся, тут свєтопрєставлєніє, не можу нічим виїхати вже годину! — говорить у мобілку Максим Мітін, підстрибує на 10-градусному морозі. — Я вже викликав таксі на тролейбусну зупинку, а воно не їде.
Таксисти брали за 5 км шляху 30 грн.
— Нам теж треба заробляти, — шофер Іван Мочалов швидко від'їжджає від зупинки, набравши студентів із Марокко.
У трамвайному депо водії, кондуктори та слюсарі вийшли на роботу.
— Ми не прогулюємо. Але на маршрути не виїдемо. Скільки можна терпіти? З нами, як із бидлом, уже навіть не розмовляють. Ми грошей із липня не бачили, — каже слюсар Іван Криничко.
— Ось на мені куртка, я четвертий рік її ношу. Живу на пенсію матері-пенсіонерки. Чоловік — теж водій трамвая. Схудли обоє на 10 кіло за три місяці. А попереду Новий рік. Що дитині під ялиночку класти? Як це в них немає грошей? — говорить кондукторка Ірина Морозова. — Ми привозимо щодня по 50–70 тисяч із маршруту. Куди вони всі йдуть?
— У комунального підприємства "Міськелектротранс" 22 мільйони гривень заборгованості по заробітній платі, — розповідає Леонід Лахтюк, заступник прокурора Харківської області. — Найбільша з усіх комунальних підприємств. Контрольно-ревізійне управління проводить перевірку. Якщо будуть підстави, порушимо кримінальну справу. Кошти за продаж квитків мають направлятися на виплату зарплати.
Зараз у місті працюють півсотні "газелей" з області. На лінію вийшли великі автобуси, що їх купували для Євро-2012.
— Вони ж із червоними номерами ще! — водій Сергій Свінін показує на великий зелений бус, який завалився на бік від перевантаження. — Це означає, що навіть техогляду не пройшли й не зареєстровані в ДАІ.
— Треба переглядати тарифи. Вони вже не покривають усіх витрат. Ми постійно дотуємо "Міськелектротранс" із міського бюджету. Знайдемо, як розрахуватися з людьми, й цього разу, — запевняє мер Геннадій Кернес.
Водії та кондуктори обіцянкам не вірять.
— Ми не вийдемо на маршрути, доки не побачимо всіх грошей. Крапка, — говорить водій трамвая Ігор Ліщина.
На лінії не вийшли 162 тролейбуси та 196 трамваїв. Страйкують близько 700 осіб.
Коментарі