Середа, 16 липня 2008 15:55

Узбецький маркетинг

Інформація про перехід нападника "Барселони" Самуеля Ето"О до узбецького клубу "Курувчі" зробила свою справу. За день про існування цього клубу з Узбекистану дізналося більше людей, ніж за всю його попередню історію.

Власне, нічого нового узбеки не винайшли. Запрошення до футбольної команди футболіста з метою забезпечення постійної уваги до цієї команди з боку засобів масової інформації та широкого загалу — один із ходів футбольного бізнесу. Він давно довів свою ефективність. Найвдаліше цим прийомом користуються турецькі клуби. За них постійно грали і грають чемпіони світу та Європи. Після Євро-2008 склад стамбульського "Фенербахче" підсилив "свіжий" чемпіон Європи іспанець Даніель Гуїса. Нападаючий приєднався до переможця Мундіалю-2002 бразильця Роберто Карлоса, який приїхав до Стамбула торік.

Ефект від такого бізнесу очевидний. По-перше, на поєдинки за участю майстрів гарантовано прийде публіка. По-друге, поряд із такими асами швидше прогресуватимуть місцеві гравці. Останні успіхи турецького футболу — бронза Кубка світу-2002 та Євро-2008 — логічний наслідок такого бізнесу.

Схожу практику переймає і Росія. До команди із Самари перейшов нападаючий Ян Коллер, багаторічний лідер збірної Чехії, колишній форвард дортмундської "Борусії". Гадаю, доки бажаючі побачити на власні очі футболіста-гренадера зможуть це зробити, стадіон на матчах "Крильєв Совєтов" буде гарантовано заповнений. А чеський велетень ще й забивати досі цілком здатний.

Генрік Ларссон за відносно невеликі гроші міг би грати за "Металіст", "Дніпро", "Карпати"

Чому цього не роблять у нас, в Україні? Невже наші провідні клуби настільки бідніші за клуби Туреччини та Росії? Чому жоден із героїв чемпіонату Європи, який щойно завершився, не перейшов до української команди?

Формально в Україні грають кілька спортсменів зі щойно закінченого Євро-2008. У "Шахтарі" хорват Срна та поляк Левандовський, у "Динамо" — співвітчизник Срни Вукоєвич. Чому не додати було б до них хоча б одного-двох харизматичних гравців? Якщо шведський форвард Златан Ібрагімович українським клубам не по кишені, то його партнер по збірній Генрік Ларссон за відносно невеликі гроші ще зміг би зіграти в нас хоча б сезон за "Металіст", "Дніпро", "Карпати". Наш народ із вдячністю побачив би світову футбольну зірку. Замість цього за вітчизняні команди грають здебільшого маловідомі іноземні середнячки. Це не дає ані грошей, ані результату.

Навіть узбеки з "Курувчі" вже зрозуміли, як вести футбольний бізнес. Коли це зрозуміємо ми?

Зараз ви читаєте новину «Узбецький маркетинг». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода