У квітні українці купили 10 тис. нових автомобілів — на 11% більше, ніж у березні. Попит на них зростає третій рік поспіль. Сім із десяти нових машин — кросовери. Це повнопривідні п'ятидверні автівки, які раніше називали "джипами" — за маркою американського виробника позашляховиків "Джип".
Найбільше українці беруть корейські "Кіа Спортедж" та японські "Тойота Рав4".
— Довго у п'ятірці найпопулярніших нових машин тримаються французькі легковики "Рено Сандеро", "Рено Логан" і кросовер "Рено Дастер", — каже автоексперт Тарас Брязгунов, 35 років. — Недорогі й відносно якісні. Хоча модель "Аркана" від того ж "Рено" не стала популярною. Бо її збирають в Україні з російських комплектуючих.
Українці мають сталі смаки.
— Люблять "Тойоти", хоч вони й недешеві, — розповідає. — Бо побутує міф, що "Тойота" не ламається. До китайських позашляховиків ставлення упереджыене. Однак протягом останніх років ці виробники зробили ривок у розвитку. Машини якісні й добре вкомплектовані.
За рік українці купують 80–90 тис. нових легковиків. Уживаних — втричі більше. Найчастіше везуть 8–10-річні машини з Європи.
— Там популярні невеликі седани й універсали, — каже Тарас Брязгунов. — Наприклад, "Рено Меган", "Фольксваґен Пассат", "Шкода Октавія". Переважно оснащені дизельними двигунами. Але в Європі постійно посилюють екологічні вимоги. Німці, французи й австрійці намагаються позбуватися машин на важкому паливі. Продають в Україну.
Останні три-чотири роки до нас все частіше везуть так звані "битки" зі США. Це автомобілі, що потрапили в аварію і їх розіграли на американському аукціоні. В Україну доправляють на морських кораблях-контейнеровозах, ремонтують.
— "Битки" дешеві, мають чесну історію, справжній пробіг. Американцям простіше купити нове авто, ніж відновлювати пошкоджене. Спродують за копійки. Їхні машини багато укомплектовані, відносно нові. До нас везуть 2–3-річні.
Електромобілів в Україні продають більше, однак їх все одно мало.
— Вони дорогі, — говорить Тарас Брязгунов. — Нові коштують від мільйона гривень, за винятком китайського "Джака".
З 2015 року найпопулярніші моделі подешевшали на 15–20%.
— Це стосується не лише битих автівок зі США чи Канади, а й євроблях, — додає. — Перенасичення ринку неновими іномарками знижує ціни на всі машини. Так буде й далі, вживані автомобілі дешевшатимуть.
50 тисяч гривень в середньому коштує "Заз — Славута", зроблена у 2009–2010 роках, яка має пробіг 100 тис. км
Приймач "Ауді" вмикався сам
Недорога машина віком 10 років може бути достатньо надійною. Головна умова — не ушкоджений кузов і дбайливий догляд, вважає автомеханік Юрій Сорока, 38 років.
— Навіть бюджетні 10-річні "Фольксваґени Поло" чи "Шкоди Фабії" з пробігами більше 150 тисяч не завдаватимуть клопотів, якщо за ними доглядали, — каже він. — Двигун і кузов машин такого віку в нормі. А дрібні болячки є у всіх. У недбалих людей авто за 10 років перетворюється на відро з гайками, бо не усувають проблеми на початковому етапі. До нас якось потрапила "Ауді" зі справним двигуном, але зі зламаною сигналізацією, приймачем, що сам вмикався і розряджав акумулятор. Руків'я коробки передач відпадало. Власники подібних машин не стежать за рівнем мастила, не міняють його вчасно. Те ж саме з охолоджувальною рідиною. Вона була каламутна. Раджу купувати авто, яке мало одного власника.
Коментарі