31 травня 1985 року у Франції на авіасалоні відбувся перший показ літака Ан-124 "Руслан". Радянський, а згодом - український літак, який до появи Ан-225 "Мрія" був найбільшим у світі літаком.
З появою 1965 року першого у світі широкофюзеляжного транспортного літака Ан-22 почався черговий етап багаторічної радянсько-американської гонки за першість у створенні гігантських крилатих машин. В процесі активних розробок антоновці створили відразу два аванпроекти: Ан-126 вантажопідйомністю 140 т і Ан-124 вантажопідйомністю 120 т. При створенні нового літака активно використовували технологічні напрацювання з Ан-22.
Перші зразки Ан-124 будували в Київському авіаційному виробничому об'єднанні спільно з КМЗ. З 1973 року на КиАПО розпочалося зведення величезного виробничого корпусу з прольотом до 100 м. Конструкторська документація для Ан-124 почала надходити на завод з 1979 року. Тоді ж почалося виготовлення виробничого оснащення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На літаках, які обслуговуватиме "Антонов", Росія переправляє військову техніку до Сирії - експерт
Наприкінці 1984 року до програми льотно-конструкторських випробувань підключили Ан-124, на якому провели оцінку безпеки при імітації різних відмов. До 5 жовтня 1985 року за цією програмою літак налітав 289 годин, виконавши 163 польоти.
У травні 1985 року, коли "Руслан" вже досить упевнено почував себе в небі, його вперше показали радянській пресі, а через пару тижнів літак дебютував на XXVI аерокосмічному салоні у французькому Ле-Бурже.
Першим використанням потенціалу літака з цивільною метою була доставка в грудні 1985 року на дослідному екземплярі "Руслана" 152-тонного кар'єрного самоскида "Юклід" з Владивостока в Полярний. Машину перевезли за два рейси.
Цікавим є той факт, що літак Ан-124, що належить компанії Волга-Днепр, можна побачити у відеокліпі Guns N' Roses до пісні Estranged, відео добре відоме через великий бюджет. Літак показаний в процесі відвантаження музичного обладнання.
Також літаку АН-124 "Руслан" присвячена пам'ятна монета номіналом 5 гривень, випущена Національним банком України.
71 рік тому почалась історія авіапідприємства "Антонов". 31 травня 1947 року радянська влада створила нове конструкторське бюро на Новосибірському авіаційному заводі. Його очолив Олег Антонов. Улітку 1951 року бюро переїхало до Києва, де серійно виробляли літак АН-2.
Коментарі