вівторок, 11 вересня 2018 13:29

Універсал і рекордсмен - хто прийшов на зміну наймасовішому літаку в історії
12

Універсал і рекордсмен - хто прийшов на зміну наймасовішому літаку в історії
Фото: Віктор Фоменко
Літак Ан-2-100
Літак Ан-2-100. Хвіст

Польоти строєм, проходи суден військової авіації, показові стрибки парашутистів з прапорами. Все це - 5-й щорічній фестиваль KharkivAVIAfest, що пройшов минулими вихідними у Харкові. Серед унікальних моделей фестивалю - легкий багатоцільовий літак АН-2-100.

"Головна особливість - багатофункціональність. Пасажирські та вантажні перевезення, санітарні завдання, лісовий патруль, хімроботи. Для посадки літак обладнується колесами, лижами або поплавками. Літак здатний автономно експлуатуватися на невеликих аеродромах з малою міцністю ґрунту, в тому числі льодових і засніжених", - каже льотчик-випробувач ДП "Антонов" Сергій Тарасюк.

Від свого попередника Ан-2 літак відрізняється силовою установкою з маршовим турбогвинтовим двигуном МС-14 розробки і виробництва АТ "Мотор-Січ". Це дозволило перейти з авіаційного бензину на авіаційний гас і значно підвищити рентабельність літака. Двигун став потужнішим в 1,5 рази, а вага порожнього спорядженого Ан-2-100 на 200 кг менше, ніж у Ан-2.

Збільшилась швидкість і дальність польоту літака, його вантажопідйомність і надійність експлуатації. А завдяки використанню системи відбору повітря від двигуна істотно покращився комфорт для пасажирів і екіпажу.

"Літаки такого класу у нас не випускаються, - каже Тарасюк. - Є маленькі, є великі, а середніх нема".

Автор: Віктор Фоменко
  Літак Ан-2-100. Кабіна пілотів
Літак Ан-2-100. Кабіна пілотів

Ан-2, що ліг в основу АН-2-100, один з наймасовіших літаків в історії. До цих пір він використовується як сільськогосподарський, спортивний, транспортний і пасажирський літак і знаходиться на озброєнні ВПС багатьох країн. Всього вироблено близько 18 тис. машин, його виробництво в Польщі тривало до 2002 року. На 2012 рік в світі експлуатувалося 2271 Ан-2. Зараз багатоцільовий біплан продовжують випускати в Китаї.

Модель виявилася такою вдалою, що багато Анів літають понад 40 років. Наліт деяких з них досягає 20 тисяч годин. Ан-2 занесений в Книгу рекордів Гіннесса як єдиний літак, який випускали понад 60 років. До сих пір Ан-2 є найбільшим в світі одномоторним біпланом.

"Про те, щоб знайти заміну АН-2, думали давно, - продовжує Сергій Тарасюк. - Але нічого кращого так і не було створено. У результаті підприємство "Антонов" запустило програму з модернізації літака - варіант АН-2-100".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Десятки надлегких раритетних літаків і вертольотів показали на авіафесті

Автор: Віктор Фоменко
  Літак Ан-2-100. Хвіст
Літак Ан-2-100. Хвіст

Принциповою відмінністю Ан-2-100 від іншої версії - Ан-3 є істотно нижча вартість переробки. Було вирішено відмовитися від дорогої фюзеляжної вставки з дверима для екіпажу, а приладове і радіоелектронне обладнання оновити лише в мінімально необхідному обсязі. Це дозволило знизити вартість переробки поршневого Ан-2 в турбогвинтовий варіант більш ніж удвічі.

"Новий варіант знаменитого легкого біплана названий Генріх Огірскій - на честь заступника генерального конструктора ДП "Антонов", - додає Тарасюк".

На рахунку літака вже 4 світові рекорди. Команда пілотів на чолі з капітаном Сергієм Тарасюком подолала на Ан-2-100 відстань з Польщі до Запоріжжя на максимальній швидкості для свого класу - 255 км / ч. Трохи раніше модернізований "кукурузник" підняв в повітря рекордний для свого класу ванта: на висоту 2700 м - 3202 кг ваги при максимальному комерційному навантаженні 1500 кг.

Автор: Віктор Фоменко
  Ан-2, що ліг в основу АН-2-100,  занесений в Книгу рекордів Гіннесса,  як єдиний літак, який випускають понад 60 років. До сих пір Ан-2 є найбільшим в світі одномоторним біпланом.
Ан-2, що ліг в основу АН-2-100, занесений в Книгу рекордів Гіннесса, як єдиний літак, який випускають понад 60 років. До сих пір Ан-2 є найбільшим в світі одномоторним біпланом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літак-чемпіон і унікальний АН-2-100 – стартував Фестиваль авіації

Цей Ан-2-100 поки єдиний в Україні. За 5 років провели весь комплекс випробувань літака аж до отримання сертифіката, який дає право на серійний випуск. Зараз в стапелях стоять кілька нових Ан-2-100.

Минулими вихідними у Харкові пройшов щорічний фестиваль KharkivAVIAfest. Не менше уваги, ніж АН-2-100, на KharkivAVIAfest прівернув літак AEROPRAКT-40. Саме на ньому в черговий раз став чемпіоном світу конструктор однойменної компанії Юрій Яковлєв. Український літак зроблений з американського металу и пофарбованій американською фарбою. Двигун - австрійський, обтяжка французька. У середньому в місяць виготовляють 7 двомісніх "Аеропрактів". Витрата пального у літака 4,5 літрів на 100 км на швидкості 110 км на годину. Вага - 290 кг. 40-я модель поки існує в єдиному екземплярі. Підприємство "Аеропракт" займає третє місце в світі з виробництва легких і надлегких літаків. За 25 років вироблено майже 1100 апаратів. Цех з виробництва базується в центрі столиці.

Зараз ви читаєте новину «Універсал і рекордсмен - хто прийшов на зміну наймасовішому літаку в історії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути