Понеділок, 10 лютого 2020 17:39

Малював і писав вірші. Невідомі факти про авіаконструктора Антонова
9

7 лютого 1906-го народився авіаконструктор Олег Антонов. За життя він створив 52 планери та 22 літаки.

- Олега Антонова називають Антеєм світової авіації. Він зробив вагомий внесок в історію світового авіабудування, - розповідає Gazeta.ua директор Державного музею авіації імені О.К. Антонова й авіаексперт Олександр Риков.

Автор: Володимир Мукан
  Олександр Риков, директор Державного музею авіації імені О.К. Антонова, авіаексперт
Олександр Риков, директор Державного музею авіації імені О.К. Антонова, авіаексперт

У чому полягає особливість підходів Олега Антонова до проєктування літаків порівняно з іншими радянськими авіаконструкторами?

- Це була дуже талановита багатогранна людина. Він був художником, писав вірші, захоплювався спортом. Загалом його можна поставити в один ряд із такими конструкторами, як Туполєв, Іллюшин іта Яковлєв. Але його авіаційна школа все-таки трохи відрізняється від їхньої, бо він здебільшого намагався робити цивільні літаки з широким полем застосування.

Чи правильно називати його творцем саме української авіації?

- Беззаперечно. Завдяки тому, що конструкторське бюро Олега Антонова почало функціонувати в Києві, українське авіабудування отримало дуже великий поштовх для розвитку. Багато заводів в Україні стали виробляти продукцію, яка використовувалася для побудови літаків марки Ан. Його безпосередня робота як генерального конструктора цього бюро привела до зростання авіаційної промисловості всієї нашої країни, і ми досі користуємося плодами його напрацювань. Завдяки роботі цих підприємств наша країна в авіаційній сфері дуже відома.

Не тільки Ан-124 "Руслан" і Ан-225 "Мрія" — візитівки нашої країни, а й той же Ан-2 - багатоцільовий літак, який надзвичайно відомий за кордоном.

Автор: aviamuseum.com.ua
  Олег Антонов починав з  безмоторних планерів. Захоплювався авіацією зі шкільного віку.
Олег Антонов починав з безмоторних планерів. Захоплювався авіацією зі шкільного віку.

1999-го до Міжнародної аерокосмічної зали слави Аерокосмічного музею, що в американському штаті Каліфорнія, внесли ім'я Олега Антонова. На вашу думку, чому це зробили?

- Той внесок, який зробив Олег Костянтинович і ті його технічні ідеї, які були ним же й утілені в метал у його конструкторському бюро, дали й іншим авіаційним конструкторам змогу багато в чому реалізувати свої проєкти. Дуже багато технічних ідей Олега Костянтиновича поширювалися й серед інших конструкторських бюро. Наприклад, Іл-76 - транспортний літак Іллюшина. Під час його створення використовували напрацювання щодо конструкції кабіни екіпажу, над якими працював Олег Костянтинович Антонов. Ще один яскравий приклад - Літак Яковлєва - Як-40 - його прообразом виступав літак спільної роботи Антонова та Берієва - Ан-30. Це говорить про те, що його перебування в тій залі слави є абсолютно заслуженим.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літак-рекордсмен зробили в Україні

За життя Олег Антонов створив 52 планери і 22 літаки. Це мало чи багато порівняно із іншими авіаконструкторами?

- Це дуже велика кількість літаків. І тут потрібно дивитися не тільки на цифру, але і враховувати те, що майже всі ці літаки стали серійними. Кількість літаків марки Ан - це великий внесок у світову авіацію. Тобто тут важлива не тільки кількість, але і якість, а вона у літаків марки Ан доведена роками експлуатації. Багато з них експлуатуються досі.

Автор: https://www.antonov.com/
  Три визначні моделі літаків, розроблені Олегом Антоновим.
Три визначні моделі літаків, розроблені Олегом Антоновим.

У чому таємниця успіху Антонова?

- Насамперед, талант. Друге - любов до неба, до авіації. Він усе життя цим захоплювався, із самого дитинства хотів бути пілотом. У нього, на жаль, не вийшло, тому він став конструктором авіаційних планерів. Завдяки планерам він досконально засвоїв знання з динаміки польоту, з аеродинаміки. Усе це він застосовував у конструкціях, що дало можливість отримати такі унікальні літаки Антонова, які маємо на сьогоднішній день.

Олег Антонов починав з  безмоторних планерів. Захоплювався авіацією зі шкільного віку.
Фото: aviamuseum.com.ua
Олег Антонов біля літака своєї розробки
Олег Антонов починав з  безмоторних планерів. Захоплювався авіацією зі шкільного віку.
Три визначні моделі літаків, розроблені Олегом Антоновим.
Ан-2. Один із найпопулярніших літаків у світі

Які з літаків, побудованих за проєктами Олега Антонова, можна назвати легендарними?

- Безумовно, це Ан-2 - повітряний всюдихід. Дуже багатофункціональний літак. Ціла лінійка літаків, побудованих на базі легендарного Ан-24, який літає досі. Це вантажні літаки Ан-26 і Ан-32, літаки спеціального призначення Ан-30.

Автор: mv-pr.com.ua
  Ан-2. Один із найпопулярніших літаків у світі
Ан-2. Один із найпопулярніших літаків у світі

Також можемо сюди додати Ан-22 "Антей". Це перший у світі великий військово-транспортний літак. І далі вже йдуть безпосередньо "Руслан" і "Мрія".

Чому настільки успішним став Ан-2? Що ілюструє його вдалу конструкцію?

- Свого часу Ан-2 був настільки ж масовим літаком, наскільки німецький малолітражний Volkswagen-Жук серед легкових автомобілів. Літак збирали з 1947-го по 2002-й на території України та Польщі. А в Китаї його виробляють і зараз. Усього випущено вже понад 18 тисяч цих літаків, їх досі експлуатують.

Ан-2 вийшов дуже простим літаком як в експлуатації, так і в пілотуванні й обслуговуванні, що в післявоєнний період дало змогу швидко підняти авіаційне сполучення в малодоступних регіонах. Унікальність Ан-2 у тому, що він може виконувати посадку на невеликі непідготовлені майданчики. У зимовий період його можна обладнати лижами, і він виконуватиме польоти в умовах Крайньої Півночі. Також його оснащують поплавцями, і він виконує злети й посадки з води у важкодоступних місцях, де велика кількість річок і озер.

Автор: fakty.com.ua
  Ан-124 "Руслан". Другий за величеною у світі літак.
Ан-124 "Руслан". Другий за величеною у світі літак.

Ан-2 також найбільший у світі біплан. А біплан - це літак зі збільшеною площею крила, що дає йому можливість мати дуже високі злітно-посадкові характеристики.

На той час не існувало ніяких аналогів Ан-2, це був абсолютно новий клас літаків.

Ан-2 був настільки ж масовим літаком, наскільки німецький малолітражний Volkswagen-Жук серед легкових автомобілів

Що вам відомо про характер Антонова, його життєву позицію, звички? Як це могло допомогти у його точній роботі?

- На жаль, я особисто не був знайомий з Олегом Костянтиновичем, але багато спілкувався з його сучасниками. Вони відгукувалися про нього як про надзвичайно благородну, виховану та ввічливу людину. Це давало йому змогу керувати величезним колективом конструкторського бюро та серійного заводу.

Автор: avtopogliad.com.ua
  Найбільший літак у світі Ан-225 "Мрія"
Найбільший літак у світі Ан-225 "Мрія"

До останніх днів життя Олег Антонов докладав неймовірних зусиль щодо відновлення пам'яті Ігоря Сікорського в історії авіації України, допомагав поету-шістдесятнику Василю Стусу, виступав на захист Ліни Костенко. Що вам відомо про це?

- Він дуже любив Україну. І особливо Київ. За роки життя в нашій країні він перейнявся нашими цінностями. Звичайно, доля цих людей, досить непроста в той період, дуже впливала на нього, і він, безумовно, намагався допомагати цим людям, використовуючи своє високе становище і зв'язки.

Скільки у вашому музеї машин Ан?

- Зараз 10 літаків марки "Антонов". Але триває багаторічний проєкт з передання та створення на території музею великої експозиції, що складається з практично всіх доступних зараз в Україні літаків марки Ан. У нас є моделі літака Ан-24 у декількох модифікаціях - у цивільній і військово-транспортній. Є спеціальний літак аерофотозйомки Ан-30. Також є дуже унікальний літак - радянський АВАКС, який не пішов у серійне виробництво через розпад Радянського Союзу. Також літак Ан-71 - це літак із великою радіолокаційною антеною у вигляді тарілки на хвості.

Також у нас зберігається унікальний планер Антонова. Кажуть, що на цьому планері Олег Костянтинович сам виконував польоти на аеродромі "Чайка". Зараз планер - на реставрації, але вже незабаром виставимо його в основну експозицію.

Зараз ви читаєте новину «Малював і писав вірші. Невідомі факти про авіаконструктора Антонова». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 346
Голосування Чи варто проводити фінал Ліги чемпіонів без глядачів?
  • 1) так, це краще, ніж взагалі не грати
  • 2) ні, ліпше уже залишити трофей нерозіграним
Переглянути
Погода