Ексклюзиви
неділя, 24 грудня 2017 13:00

Експерт розповів, коли можуть відмовити у гарантійному ремонті

У магазинах техніки частіше почали пропонувати покупцям гарантію на електроніку — додатково до тієї, яку надав виробник. Така коштує від 300 до 800 грн у залежності від вартості товару.

Автор: відкриті пошукові мережу
  У період гарантійного терміну споживач має право на зменшення ціни на товар, безоплатне усунення недоліків у короткі терміни, ремонт або обмін
У період гарантійного терміну споживач має право на зменшення ціни на товар, безоплатне усунення недоліків у короткі терміни, ремонт або обмін

- Додаткова гарантія – це здебільшого бажання магазинів додатково заробити на покупцеві, - пояснює Gazeta.ua член правління Всеукраїнської федерації споживачів "Пульс" та ГО "Новий день України" Андрій Лига. Він розповів, у яких випадках покупець має право на гарантійний ремонт або повернення грошей за придбану техніку.

Якщо ж покупець за свої гроші зробив ремонт у гарантійний період, то магазин відшкодовує ці витрати

- Коли покупці мають право звертатися за гарантійним ремонтом техніки? Які терміни та умови?

- Звертатися можна протягом гарантійного терміну, який визначають у технічному паспорті. Якщо ні там, ні в магазині його не вказали, в такому випадку він складає 2 роки. Це стосується не тільки ремонту, але і можливості зменшення вартості товару, а у випадках коли в товарі проявився істотний недолік, то і обміну товару на іншій або розірвання договору купівлі продажу товару та повернення грошей.

Якщо ж ви придбали неякісний прилад або ж зрозуміли, що вам не підходить його колір, вигляд чи розмір, то маєте на повернення - 14 днів.

У період гарантійного терміну споживач має право на зменшення ціни на товар, безоплатне усунення недоліків у короткі терміни, ремонт або обмін. Якщо ж покупець за свої гроші зробив ремонт у гарантійний період, то магазин відшкодовує ці витрати.

Автор: надав Андрій Лига
  член правління Всеукраїнської федерації споживачів “Пульс” та ГО "Новий день України" Андрій Лига
член правління Всеукраїнської федерації споживачів “Пульс” та ГО "Новий день України" Андрій Лига

- Коли техніка зламалася, куди звертатися: до магазину чи до сервісного центру?

- Ви можете обрати серед трьох варіантів: магазин-продавець, виробник або виконавець (сервісний центр. - Gazeta.ua). Дуже часто в магазині відправляють споживача до сервісного центру. Пояснюють це тим, що вони на місці не ремонтують техніку. Це — неправильно, тому що закон дає вибір: віднести товар туди, куди зручніше саме покупцю. Наприклад, ви живете у Запоріжжі, а купили телевізор у Києві. Через деякий час він зламався. Звісно, вам не дуже зручно повертатися в столичний магазин, щоб пред'являти там претензії. Тому можете відремонтувати його у найближчому сервісному центрі. Для цього — візьміть із собою документи на товар.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як обрати недорогий обігрівач, що не пересушує повітря - поради експерта

Якщо ж ви киянин і телевізор купили в столиці, буде більш правильно звернутися за місцем купівлі. Чому? Споживач може не погоджуватися на більші терміни ремонту, ніж передбачені законом. Якщо ремонт затягнеться більш, як на 14 днів або довше за терміни, про які домовилися з покупцем, то закон вважає, що в товарі проявився істотний недолік. Тоді споживач має право просити повернути гроші за товар. Але він не може вимагати цього у сервісному центрі, бо там йому нічого не продавали. Тому краще одразу звертатися до магазину. Якщо ремонт затягнуть — вимагати свої гроші.

У період гарантійного терміну споживач має право на зменшення ціни на товар, безоплатне усунення недоліків у короткі терміни, ремонт або обмін

- За чий рахунок відбувається доставка?

- Усе повинен відшкодовувати виробник або магазин. Товар у ремонт забирає магазин, якщо його вага більше 5 кілограмів. Якщо менше, то доставка — за споживачем.

- Чи потрібно купувати додаткову гарантію від магазину?

- Здебільшого, не потрібно. Треба спочатку подивитися що вона дає. Буває, магазини лише декларують додаткову гарантію, але насправді за нею нічого не стоїть. Наприклад, в умовах вони можуть написати: ремонт відбудеться протягом не більш як 30 днів. Ще я бачив такі гарантії, де вказують, що повернуть гроші за неякісний товар після третього ремонту. Але по закону, ви не повинні чекати третього ремонту. Якщо навіть після першого проявився такий самий недолік і його не усунули, то ви можете повернути товар і забрати гроші за нього, або ж обміняти на інший - якісний.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як обрати недорогий і якісний бойлер: ТОП-4 порад від експерта

- У яких випадках відмовляють у гарантійному ремонті?

- При перепаді напруги. До прикладу, людина живе у глухому селі, не має запобіжників, стабілізаторів напруги. Якщо у неї перегорить телевізор, то сподіватися на ремонт по гарантії не варто. Хоча бувають випадки, коли продавець бере на себе забов'язання — ремонтувати техніку навіть після перепаду напруги. Тобто, закон цього не передбачає, а магазин пропонує власні умови.

У гарантійному ремонті можуть відмовити, коли споживач втручався у прилад. Теж саме стосується подряпин, тріщин на товарі. Якщо доведуть, що покупець кидав телевізор, бив його чимось і пошкодив, то на ремонт по гарантії можна не сподіватися.

- Що робити, коли в магазині наполягають, що покупець сам розбирав прилад, а він цього не робив?

- Якщо це не так, то покупець може замовити додаткову незалежну експертизу. Після її результатів - повторно вимагати ремонту або обміну товару. Якщо ви хочете просто повернути кошти, також потрібен експертний висновок сервісного центру про його несправність не з вашої вини. Тоді ви зможете розірвати договір "купівлі-продажу".

- Які гарантійні умови обіцяють в інтернет-магазинах?

- Ті ж самі, що й у звичайних. Але в інтернет-магазині споживач має право протягом 14 днів повернути товар у будь-якому випадку в незалежності від того користувався він ним чи ні.

У гарантійному ремонті можуть відмовити, коли споживач втручався у прилад. Теж саме стосується подряпин, тріщин на товарі. Якщо доведуть, що покупець кидав телевізор, бив його чимось і пошкодив, то на ремонт по гарантії можна не сподіватися

Купуючи техніку в інтернеті, потрібно бути обережнішими, бо онлайн-магазини, зазвичай, просто майданчики для приватних підприємців. Під брендом відомого інтернет-магазину можуть приховуватися шахраї. Якщо ви потрапите до таких на гачок, то після поломки техніки не доб'єтеся ремонту по гарантії. Звернувшись у справжнє представництво магазину, виявите, що ваше замовлення в них не зареєстровано. А щоб висувати якісь претензії до підприємців, потрібно знати їхню юридичну адресу і мати на руках квитанцію про купівлю. Не всі інтернет-магазини її дають.

Потрібно не забувати також, що перед укладенням договорів на відстані продавець повинен вам надати інформацію про: найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження; основні характеристики продукції; вартість (включаючи оплату за доставку, та умови оплати); гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції; мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг; вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу; період прийняття пропозицій; порядок розірвання договору.

Також при купівлі складної побутової техніки, на яку розповсюджується ремонт по гарантії, вам повинні видати фіскальний чек. Якщо вам відмовляють у хоч одному з перерахованих пунктів, знайте - цьому продавцю є, що приховувати. Можливо, він не гарантує якості свого товару або взагалі планує вас обдурити. У нього краще нічого не купувати.

Зараз ви читаєте новину «Експерт розповів, коли можуть відмовити у гарантійному ремонті». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути