Найважливіше при виборі вживаного велосипеда, шукати пошкодження та дефекти.
При виборі старого велосипеда варто звертати увагу не тільки на ціну, але й на технічні характеристики. Gazeta.ua підкаже, як обрати вживаний велосипед і на які деталі потрібно звертати найбільшу увагу.
1. Зовнішній вигляд: велосипед повинен мати мінімум подряпин
Якщо певні "затертості" не становлять серйозної загрози роверу, то тріщини - навпаки. Найчастіше їх можна помітити на рамі в місці рульової колонки та підседільному штирі у районі зварювального шва. Є велика ймовірність, що такий велосипед доведеться скоро зварювати, щоб уникнути несправності. А це додаткові та значні витрати. На сталевій рамі варто звернути увагу на іржу та стан фарби.
2. Вилка: у її ніг повинно бути покриття
Насамперед варто перевірити працездатність всіх перемикачів і регуляторів, а також хід вилки. Він має бути дуже плавним. Дізнатися про справність ніг допоможе покриття. Якщо у штанів воно уже стерлось до металу, то вона не в найкращому стані.
3. Гальма: під час їзди вони не повинні скрипіти
Найпростіший спосіб перевірити їх справність - проїхатися на велосипеді. Важливо не тільки щоб вони були справними, але й не видавали жодних звуків, особливо поскрипувань. Якщо таке відбувається під час їзди, тоді може бути дві причини: погане налаштування або погнутий гальмівний ротор. У першому випадку достатньо правильно налаштувати. У другому його доведеться змінювати.
4. Обід: без дефектів він являє собою плоске та рівне коло
Найпоширенішими вадами є "вісімка" та "яйце". Перший виникає, коли обід перестає бути плоским або його частина не збігається з площиною обертання. Другий коли якась його частина знаходиться ближче до центру, ніж інші. Щоб перевірити чи такі дефекти були раніше і їх поремонтували, потрібно випробувати спиці на міцність. Вони повинні бути рівномірно натягнуті.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ТОП-8 правил безпечної їзди на велосипеді
5. Втулки: якщо під час їзди велосипед вібрує, значить вона зношена
У процесі експлуатації кріплення колеса послаблюються і його може люфтити. Тобто, між деталями утворяться надто великі щілини і велосипед вібруватиме або видаватиме непритаманні звуки, наприклад стукіт.
Щоб визначити справність можна похитати його з права на ліво. Якщо втулка рухається, незважаючи на міцну фіксацію вісі, вона вже зношена. Також можна перевернути велосипед і покрутити колесо, якщо воно "ходить" чи рухається ривками, тоді втулка погана.
6. Ланцюг: його варто доглядати після кожної поїздки
Дефекти у цих місцях є найпоширенішими. Якщо попередній власник не слідкував за ланцюгом, вчасно не змащував його, то великий шанс, що ланцюг розтягнеться і почне заломлювати зірки. Такий компонент найкраще одразу ж поміняти. До того ж, новий ланцюг коштує недорого від 150 грн.
7. Каретка: якщо похитати шатуни, то каретка не повинна люфтити
Щоб перевірити стан на дефекти, необхідно скинути ланцюг і покрутити педалі. Якщо під час такого заняття чути будь-які сторонні звуки, значить, з кареткою є проблеми. Так, вона скоро почне люфтити.
8. Додатки: щоб не купити крадений велосипед, вимагайте чек або паспорт на нього
Варто добре розпитувати про "зношеність" велосипеда. Чим більше йому років - тим гірше. Така ж схема і з кілометражем. Потрібно дізнатися, як часто і де велосипед проходив ТО. Так стане зрозуміло чи піклувалися про велосипед. Важливо, щоб його ремонт проводили досвідченні спеціалісти, а не майстер-аматор.
Коментарі