




Перший у світі підводний човен для туристів з'явився 53 роки тому. 27 лютого 1964 року у Швейцарії спустили мезоскаф "Огюст Пікар".
Цей апарат міг зависати у товщі води на глибині 100 м. Завдяки цьому туристи могли досліджувати підводні пейзажі.
Мезоскаф сконструював швейцарський океанолог Жак Пікар, винахідник стратостата і батискафа.
Пікар з 1953 року планував створити апарат для дослідницьких місій під водою, але на цей проект ніхто не давав грошей. Тоді він запропонував директору Швейцарської виставки ідею побудувати незвичайний атракціон - туристичний підводний апарат для занурення в Женевське озеро. Для цього проекту Пікар без проблем отримав необхідні кошти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 59 років тому випустили перший автомобіль з варіатором
Це був 25-метровий апарат у формі циліндру 3 м завширшки. Важив 165 т і мав 75 к.с. Зовні нагадував типовий підводний човен. Ним керувала команда підводників і морських офіцерів. Вміщав до 40 туристів.
За рік своєї роботи мезоскаф занурився 1100 разів із загальною кількістю більше 33 тис. пасажирів.
У 1965 році "Огюст Пікар" продали американській компанії за $100 тис.
Підводні туристичні човни існують і сьогодні. Вони вміщають 24-64 людини, опускаються на 100-метрову глибину.
Коментарі