понеділок, 18 січня 2010 11:44

Вчені зав"язали світло в "бублик"

Учені зуміли створити "вузлики" світла в лазерному промені за допомогою спеціальних голограм, що відкриває можливості для створення нових електронних оптичних пристроїв, повідомляється в статті дослідників, опублікованій в он-лайн випуску журналу Nature Physics.

"У світловому промені потік світла через простір схожий на потік води в річці. Не дивлячись на те, що часто світло розповсюджується по прямій лінії від джерела, він також може закручуватися у світлові водоверті. Уздовж цієї "оптичної водоверті" інтенсивність світла дорівнює нулю, і світло навколо нас наповнене такими темними вихорами, хоча відмітити цього ми не в змозі", - прокоментував свою роботу провідний дослідник Марк Денніс з Брістольського університету в Великобританії.

Для того, щоб створити ці оптичні вихори штучно і зав"язати світлові потоки у вузли, що нагадують формою бублики, вчені використали абстрактну математичну теорію, яка описує поведінку звичайних вузлів на мотузках.

Використовуючи цю теорію і комп"ютерне моделювання, вчені зуміли створити декілька голограм, за допомогою яких і добилися керованого створення оптичних вузлів.

Не дивлячись на те, що вчені вже раніше демонстрували зв"язані між собою світлові вихори, команді Денніса вперше вдалося застосувати математичну теорію для того, щоб штучним чином створити ізольовані один від одного світлові вихори.

"Це показує, як точно ми можемо контролювати потік і розповсюдження лазерного світла за допомогою голограм, що напевно знайде застосування в лазерній техніці", - додав учений.

РИА Новости