Ексклюзиви
пʼятниця, 20 березня 2009 15:47

У стратосфері виявлені невідомі види бактерій

Три види мікроорганізмів, що не зустрічаються на Землі, виявлено в пробах повітря, узятих на висоті 41 кілометр. Про відкриття повідомили учені з індійських Центру клітинної і молекулярної біології (Centre for Cellular and Molecular Biology) і Національного центру науки про клітку (National  CentreFor Cell Science).

Індійці запустили в стратосферу висотну кулю, яка несла близько 460 кілограмів наукового устаткування, зокрема стерильних герметичних пробовідбірників, які узяли зразки повітря на висотах від 20 до 41 кілометра. Ці проби були передані двом згаданим науковим центрам для проведення паралельної незалежної експертизи.

З"ясувалося, що зонд зловив в стратосфері 12 бактерійних і шість грибкових колоній. Більшість з цих організмів після генетичного аналізу показали майже повну (98%) схожість з видами, відомими по наземній біосфері. Але три види бактерій були абсолютно новими. Вони істотно відрізнялися від родичів і демонстрували, зокрема, величезну стійкість до ультрафіолету.

Перша бактерія з цієї нової трійки названа Janibacter hoylei - на честь Фреда Хойла (Fred Hoyle), знаменитого британського астронома, одного з авторів сучасного "прочитання" давньої гіпотези панспермії, яка останнім часом отримує все більше вагомих доводів в свою користь.

Друга - Bacillus isronensis - на честь Індійської організації з космічних дослідженнях ISRO, що проводила запуск цієї стратосферної кулі.

А третя - Bacillus aryabhata - на честь стародавнього індійського астронома Аріабхати (Aryabhata).

Відкриття дивних мікроорганізмів в стратосфері не доводить їх позаземне походження (мікроби могли бути занесені вгору потоками повітря), але знахідка дає додатковий поштовх до давніх роздумів про можливість попадання життя на Землю з космосу.

Дослідники не вперше "привозять" мікроорганізми з таких великих висот. ISRO проводила такий досвід (з позитивним результатом) в 2001 році. Аналіз таких же проб проводили і в Британії в 2002-му.

Індійський дослідник Чандра Вікрамасингх (Chandra Wickramasinghe), один із співавторів сучасної гіпотези панспермії, ще в 2003-му висував версію позаземного походження SARS, в 2006-му брав участь в аналізі таємничих кліток з кривавого дощу, а минулого року обґрунтував можливість космічного транспорту венеріанських стратосферних мікроорганізмів на Землю.

Низка вчених припускає, що мікроорганізми позаземного походження можуть перетинати космічний простір верхи на метеоритних тілах або в ядрах комет, а також - в мікроскопічних частинках космічного пилу, переміщуваного тиском сонячного світла. Деякі дослідники (Вікрамасингх, наприклад) стверджують, що ці мікроорганізми потрапляють в земну атмосферу з космосу в гігантських кількостях і постійно.

За матеріалом Membrana.ru