Група вчених з Університетського коледжу Лондона (UniversityCollegeLondon), Великобританія, і Університету Мельбурна (UniversityofMelbourne), Австралія, під керівництвом професора Брайана Батерворта (BrianButterworth) з Інституту когнітивної неврології (InstituteofCognitiveNeuroscience) Університетського коледжу Лондона довела, що знання числівників не є необхідним для вміння рахувати, пише Eurekalert.
Учені досліджували дітей від 4 до 7 років з двох австралійських тубільних співтовариств, чиї мови не мають слів або жестів для позначення цифр. Мовою одного із співтовариств була варлпірі (warlpiri), що належить до пама-ньюнгської мовної сім"ї, поширеної на 7/8 континенту, мовою другого - аніндільяква (anindilyakwa), гунвінггуанська сім"я. Діти виявилося можуть виконувати пов"язані з числівниками завдання. На думку вчених, люди володіють вбудованим механізмом для рахунку, який у дітей з дискалькулією, мабуть, розвивається інакше. Раніше вважалося, що рахункові слова необхідні дітям для роботи з поняттям числівників більших, ніж три, тобто, для оволодіння поняттям "п"ять" необхідне слово. Такі дані були отримані від дітей з мовою, в якій є назви чисел, а також дорослих тубільців з мовами без цих назв. "У нашому ж дослідженні дітей тубільців передбачається, що у нас є внутрішня система для пізнання і відображення чисельності (число об"єктів в ряду) і що відсутність словника для числівників не заважає нам виконувати завдання, що стосуються чисельності, якщо тільки завдання не вимагає вживання слів", - розповів Брайан Батерворт.
У мовах дітей з обох співтовариств були слова "один", "два", "мало", "багато". У мові аніндільяква окрім цього були ще ритуальні слова для числівників до 20, але дітям вони не були відомі. Окрім цього, учені працювали з групою англомовних тубільців у Мельбурні. "У наших завданнях ми не могли задавати, наприклад, такі питання, як "скільки?" або чи "Однакове число об"єктів в цих двох купах?". Отже нам довелося розробити спеціальні завдання. Наприклад, дітей просили прибрати стільки фішок, скільки звуків видали дві палиці, що стукають одна об одну", - пояснив керівник дослідження. Дітям доводилося використовувати абстрактне уявлення про числа, а не просто копіювати. Причому діти, які говорять на тубільних мовах, справлялися із завданнями з цифрами до 9 не гірше англомовних, повідомляє Вокруг Света
Коментарі