Щоб користувачі отримали якісний IT-продукт, повинна зіграти комбінація хорошої новаторської ідеї та вільних грошей. Рідкісний стартапер має достатньо коштів, щоб самостійно вивести свій проект на ринок. На що звертають увагу аналітики при оцінці стартапу, і де простіше розвивати починаючу компанію розповів CEO кіпрської компанії з управління активами Generation Partners Сергій Карташов (Sergejs Kartasovs).
Успішними стануть тільки корисні продукти
Головне в роботі аналітика, який управляє активами компанії - знайти перспективний проект на ринку. Айтишником бути сьогодні модно, а серед айтішників модно бути стартапером. Тому пропозицій більш ніж достатньо. Однак, більшість проектів зазнають невдач, успішними і прибутковими виявляться лише кілька відсотків.
За словами Сергія Карташова, роботу компаній з управління активами умовно можна розділити на три вектори: дослідження ринку, перевірка стартапів на надійність і рентабельність, оптимізація інвестицій шляхом їх диверсифікації.
При виборі проекту фахівці звертають увагу на величезну кількість критеріїв. Основними з них є винятковість продукту і його цінність для споживача. Тому ми б порадили розробникам в першу чергу думати над тим, навіщо їхня пропозиція буде потрібна клієнту. Що вона йому дасть. Інші важливі параметри - це професіоналізм співробітників, якість менеджменту, фінансовий стан підприємства.
"Основне наше завдання - це організувати зустріч хорошого програміста та інвестора. Більшість програмістів не можуть грамотно організувати інфраструктуру компанії, провести хорошу маркетингову кампанію і донести свій продукт до споживача. Інвестор може надати необхідні для розробки засоби, а також допомогти потім з масштабуванням компанії", - сказав Сергій Карташов.
У потрібний час у потрібному місці
Важливу роль у долі молодої компанії грає місце її "прописки". Деякі країни приділяють велику увагу розвитку IT-сфери. Тому працювати там легко і комфортно. Якщо відразу зареєструвати стартап в одній з цих держав, то його буде набагато простіше розвивати і масштабувати. Крім того, фірма зареєстрована в Європі або США буде "ближче" до великих ринків і їй легше буде на них вийти.
До числа таких "тихих гаваней" відносяться США, Польща, Мальта, Бельгія, Нідерланди, Естонія та ін. Особливе місце в цьому списку займає Кіпр.
"На Кіпрі створені ідеальні умови для розвитку молодої IT-компанії. По-перше, тут ретельно прописані закони про інтелектуальну власність і в цілому гарне законодавство. По-друге, тут дуже зручний податковий режим - якщо ви вкладаєте дохід в розвиток підприємства, то він не обкладається податком. Тут діє IP-Box - якщо компанія отримує прибуток від інтелектуальної власності, то податкова ставка може бути значно знижена. Не дивно, що IT-компаній тут досить багато", - розповів Сергій Карташов.
Сергій Карташов займається управлінням активами і оцінкою стартапів з 2015 року. До цього він 10 років працював в банківській галузі, переважно з корпоративними клієнтами з Європи. У Сергія є три дипломи: Мальтійського університету, Ризької бізнес-школи і ступінь Master in Business Administration. Зараз він є СЕО в компанії Generation Partners.
Коментарі