Субота, 09 березня 2019 09:49

"Навчилася бачити на мікроскопічному рівні" - Ольга Каменецька розписує ляльок
13

Автор: Сергій Старостенко
 

Коли я вперше взяла пензлик, рука тремтіла. Не знала як можна провести ним рівну лінію. Малювала і стирала. Могла з ранку до вечора просидіти і намалювати просто дві рівні лінії росту вій. З практикою виходило все краще, - ділиться художниця з розпису ляльок Ольга Каменецька. Шість років тому почала займатися авторським розписом ляльок. Розписала більше 200 ляльок. Її роботи купують в Україні і за кордоном – в Європі і Сполучених Штатах.

З чого почалося ваше захоплення кастомізацією ляльок?

У 2012 році я побачила рекламу ляльок Monster High. Мій майбутній чоловік подарував мені таку ляльку на 8 березня. Я закохалася. Захотілося терміново ще одну, і так я назбирала їх штук 50.

В процесі пошуку потрібних ляльок я наштовхувалася в інтернеті на фотографії тих самих ляльок, але з розписаним по-іншому обличчям. Помітила, що це не заводський, а ручний розпис. Так я відкрила для себе світ кастомізації ляльок. По суті в процесі кастомізації переробляється на лише макіяж, а й перука, форма обличчя, яку удосконалюють скальперем.

Консультанти в художньому магазині дивилися на мене здивовано: "Як це, малювати на ляльці?"

Через півроку після початку колекціонування ляльок я вирішила спробувати їх переробляти.

Консультанти в художньому магазині дивилися на мене здивовано: "Як це, малювати на ляльці?"

Автор: Сергій Старостенко
 

Якими матеріалами ви користуєтеся і як відбувається процес перетворення ляльки?

Малювала обличчя лялькам спочатку тільки акварельними олівцями. Вони дуже м'які і добре малюють на резині. А от через рік практики зрозуміла, що олівець не справляється з тою тонкістю ліній, яка мені потрібна, і я стала опановувати пензель.

Коли я вперше взяла пензлик, рука тремтіла. Не знала як можна провести ним рівну лінію. Малювала і стирала. Могла з ранку до вечора просидіти і намалювати просто дві рівні лінії росту вій. З практикою виходило все краще.

Якийсь час малювала акриловими фарбами, але побачила, що акрил має надто щільну фактуру. Акрил – доволі щільний матеріал. Намалювати тонку лінію складно. Або його потрібно розбавляти, щоб він став більш податливим. Одна справа коли ти малюєш на полотні метр на два, а інша – на двох міліметрах.

Зараз в роботі використовую переважно акварель і суху пастель. Акварель чудово пише і на вінілі, і на поліуретані, і на запеченому пластику.

Закріпляю зображення аерозольним матовим лаком, який створює вологостійку плівку – мейк не стирається водою. Перед розписом я видаляю заводський макіяж. Потім наношу базовий шар закріплювача. Він створює пористу поверхню, на якій малювати зручніше. Якщо малювати на склі і папері – є різниця. Таку ж рихлість поверхні дає і аерозольний спрей.

Коли намалювала перше око ляльці, мені здавалося – така вона жива! Зараз же на неї дивлюся – очиська величезні, настільки все грубо намальовано.

Раніше могла малювати на різнокольорових ляльках. Зараз більше намагаюся працювати з натуральним кольором шкіри, бо попит серед покупців більше на людський образ.

Автор: Сергій Старостенко
 

Як довго ви працюєте над однією лялькою?

Коли вміння вже напрацьоване, розпис однієї ляльки займає пару днів. А якщо є натхнення, можу за день її видати. А буває, тиждень мучаюся з лялькою і все-одно не задоволена результатом: чи то матеріал не лягає, чи пензель не малює.

Це – дуже дрібна ювелірна робота.

Якщо раніше я думала, що один дотик пензля до маленького обличчя Барбі зіпсує весь мейк, зараз я спокійно малюю на малесеньких обличчях і промальовую на них дрібні деталі

На початках мала шолом зі збільшуваними лінзами і з підсвіткою, як у годинникарів чи ювелірів. Не дуже зручно, але мені так було краще видно. Але з часом від цієї тонкої роботи зір сам покращився, хоч, здавалося б, мало бути навпаки. Розвинулася якась здатність бачити на мікроскопічному рівні. Якщо раніше я думала, що один дотик пензля до маленького обличчя Барбі зіпсує весь мейк, зараз я спокійно малюю на малесеньких обличчях і промальовую на них дрібні деталі. Напевно, я навчилася зосереджуватися і відпрацювала ювелірність рухів руки.

Автор: Сергій Старостенко
 

Як досягаєте такої схожості своїх творінь з людськими обличчями?

Коли вчу учениць на майстер-класах оживляти обличчя, раджу використовувати якомога більше відтінків. Людське обличчя - це не тільки рожевий рум'янець і бежевий відтінок. Використовувати треба і фіолетовий, і бордовий, білий, коричневий. Просто нанесені ці пігменти мають бути напівпрозоро. Тонке нашарування цих відтінків один на одний дає натуралістичність шкіри. Часто бачу: дуже круто розписано обличчя, але воно не живе, бо це просто румяні рожеві щічки. Це ляльковість.

Часто змінюю лялькам скальпелем форму носа, губ чи скул

Молд – це форма, яку відливають, форма ляльки, тіло. Коли я змінюю форму обличчя, називаю це ремолдингом. Перепрошивка волосся – рерутинг. Карвінг – це коли робиться різьба на лицьовій платі. Часто змінюю лялькам скальпелем форму носа, губ чи скул. Але не ріжу дуже глибоко, бо резину шліфувати складніше, ніж пластик.

Корегую форму обличчя також тінями. За їх допомогою можна зробити майже все: підкреслити щоки, додати носо-губні зморшки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Багатьох шокує натуралізм" - художниця гіперреалістично розписує тіла ляльок

Коли треба малювати щетину, крапочками кожну щетинку проставляю, бо щетина розміщена більш зонально. Ластовиння ж роблю простіше - на жорсткий пензлик набираю фарбу і прискальними рухами відгинаю ворсинки, а потім відпускаю. Вони дають природні бризки, які дуже схожі на веснянки.

Цілісний образ ляльки народжується в процесі. Іноді я стартую від зачіски. Наприклад, хочу коротку – хаотичну чи прилизану. Коли я маю обличчя з волоссям, очі народжуються самі. У мене доволі дорослі образи. Підбираю їм одяг часто у стилі кежуал. Якщо пишна спідничка, то доповнена подертим светром. Мабуть, це мої власні смаки в одязі.

Автор: Сергій Старостенко
 

Чи маєте ляльок, з якими не хочеться розлучатися?

У мене є ляльки, яких я вважаю переломними. Коли зробила ляльку і зрозуміла: оце я виросла! Малюєш, здається, ульотно, а потім раптом народжується якась лялька, що не вірю, що я її зробила, а потім використовуючи ті ж прийоми, малюю наступних.

Я завжди хочу пустити своїх ляльок у світ. Бажання лишити собі хоч одну в мене немає. Навіть якщо лялька мені дуже подобається, але не знаходить собі дому, у мене відчуття порожнечі всередині. Наче щось не так з нею, що її ніхто не хоче? Для мне важливо, щоб моє мистецтво ішло в маси.

Інтерв'ю з Ольгою Каменецькою читайте у свіжому номері журналу Країна.

Зараз ви читаєте новину «"Навчилася бачити на мікроскопічному рівні" - Ольга Каменецька розписує ляльок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода