Вузькоколійну залізницю на Рівненщині вважають однією з найдовших у Європі, протяжність її - 106 км. Вузькоколійна залізниця шириною 750 мм від Антонівки до станції Кухітська Воля була побудована 1895 року.
Полотно вузькоколійного трамвая має ширину 1000 мм, а звичайного ширококолійного - 1520 мм. Раніше цією залізницею перевозили ліс, торф, промислові та господарські товари. Згодом у пасажирських вагонах із тепловозом випуску 1958 року - мешканців Полісся. Вузькоколійні потяги в Україні та Європі здебільшого використовуються на "дитячих залізницях".
Щодня від станції Антонівка Володимирецького району о 7 годині ранку потяг прямує до станції Зарічне, райцентру на Півночі Рівненщини. Час у дорозі— 4 години. Максимальна швидкість поїзда — 40 кілометрів на годину, середня - 25-30 кілометрів за годину.
"У нас це популярний транспорт, особливо у базарні дні та влітку. Кажемо "кукушка" або поїздок, бо кажуть, колись перші дві букви тепловоза поїзда починалися із "КУ". Їде потяг довго, бо дуже повільний. Туалету у ньому немає. Квиток коштує пару гривень, є всього один провідник", - розповіла мешканка Зарічного Надія Павлівна.
Поїзд їде по мосту через річку Стир у селі Млинок. Це єдиний великий дерев'яний залізничний міст в Україні. Його довжина 153 метри. А сполучає він два райони — Володимирецький і Зарічненський, побудований у 1906 році.
Про поліський трамвай, як охрестили вузькоколійку, в Україні знімають фільми, телевізійні передачі. Багато іноземців приїжджають, аби поїздити мальовничими місцями на поїзді, на шляху якого кілька річок та безліч озер. З 2010 року найдовша в Європі діюча вузькоколійка є центром етно-тур-фесту "Бурштиновий шлях". За перші два роки тут побували понад 16 тисяч туристів.
28-30 червня 2013 року організатори запрошують знову побувати на фестивалі, який відбудеться у селі Хиночі Володимирецького району на Рівненщині.
Коментарі
2